اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان:

تحقق شعار سال در روستاها مستلزم توجه به اشتغالزایی است

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان گفت: تحقق شعار سال 93 در روستاها مستلزم توجه به اشتغالزایی است.

تحقق شعار سال در روستاها مستلزم توجه به اشتغالزایی است

علی محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد، فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی افزود: افزایش تولیدات به ویژه در بخش کشاورزی، دامپروری و صنایع‌دستی بهترین راهکار برای توسعه روستاهاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه روستاها در گرو توجه به تولید است، افزود: هدف دولت توسعه پایدار روستایی گسترش امکانات و بهبود شرایط زندگی اقشار آسیب‌پذیر روستایی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به منظور توسعه پایدار روستاهای استان می‌توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری فعالیت‌هایی نظیر گردشگری و صنایع‌دستی را در قالب خوشه‌های تولیدی گسترش داد.

محمودی یادآور شد: حمایت از محیط زیست و فرهنگ روستایی و تولید درآمد و جذب سرمایه و اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهداف مهم دولت در تحقق شعار سال‌جاری به شمار می‌آید.

وی افزود: برای تحقق شعار سال نیاز به همت بلند و اراده جهادی داریم چراکه امکانات فراوانی در کشور داریم و در صورت داشتن یک همت بلند ما قادر به رفع همه مشکلات هستیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه جوانان روستایی باید همت بلندی داشته باشند، تصریح کرد: دولت نیز باید فضا را برای جوانان روستایی فراهم کند و به جوانان میدان دهد چراکه اگر امکانات لازم در اختیار جوانان قرار گیرد آنها با استعدادهای خود قادر به انجام هر کاری هستند.

محمودی با اشاره به اینکه گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغالزایی و ایجاد درآمد است، افزود: گردشگری روستایی می‌تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی اقتصادی جوامع روستایی باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات داخلی، سرمایه و اشتغال نیروی انسانی در کشور ما در بخش کشاورزی نهفته است، افزود: باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست زمینه را برای توسعه این بخش فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و مشارکت همه مسئولان در توسعه روستاها گفت: برای رسیدن به اهداف باید کارها به صورت تیمی اداره شود و این مهم با توجه به ظرفیت جوانان روستایی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: تشکل‌های بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری در انجام امور اقتصادی دارند که می‌توان با هدایت فعالیت‌های آنان سبب شکوفایی و توسعه بخش کشاورز در استان شد.

انتهای پیام/2308/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول