اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه اطلس‌شناسی شیعه:

چاپ سوم کتاب «رساله مصور عبادات» منتشر شد

رئیس مؤسسه اطلس‌شناسی شیعه از انتشار چاپ سوم کتاب رساله مصور عبادات خبر داد.

چاپ سوم کتاب «رساله مصور عبادات» منتشر شد

حجت‌الاسلام ابوالفضل بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب رساله مصور عبادات اظهار کرد: احکام مختلف در این کتاب ارائه شده و شامل احکام تکلیف، تقلید، طهارت، وضو، غسل و تیمم است.

وی از چاپ سوم کتاب رساله مصور عبادات خبر داد و افزود: این کتاب شامل فتاوا و نظرات هفت مرجع تقلید با بهره‌گیری از منابع متقن و دست اول عربی و فارسی با ویرایش جدید است.

رئیس مؤسسه اطلس‌شناسی شیعه با بیان اینکه این کتاب شامل بیش از 4 هزار استفتاء است، گفت: از قالب‌هایی مانند «توجه»، «نکته» و «پرسش» استفاده شده که در حاشیه رنگی صفحات آورده شده‏‌‏اند.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب برای افزایش کاربرد آموزشی از تصاویر رنگی، نقاشی، جدول و نمودارهایی بهره‌گیری و خلاصه فتوای مراجع در انتهای هر بخش ذکر شده است.

بنایی با بیان اینکه نکات علمی و اخلاقی در این کتاب آورده شده است، گفت: مراحل آب کشیدن فرش یا موکت نجس با آب شیر، حکم موی مصنوعی، چگونگی وضو در شرایط مختلف و رهایی از وسواس از جمله احکامی است که به صورت ویژه به آنها پرداخته شده است.

وی حکم خون در تخم مرغ، حکم خوردن غذاهایی که در آن کشمش استفاده شده، علت خواندن نماز با زبان عربی و حکم لمس کردن نوشته «بسمه تعالی» یا «الله» بدون وضو، چگونگی وضو با خالکوبی و تاتو، صحت ذبح مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی را از دیگر مطالب ذکر شده در این کتاب عنوان کرد.

رئیس مؤسسه اطلس‌شناسی شیعه خاطرنشان کرد:‌ تدوین جلد دوم کتاب رساله مصور شامل مباحث روزه و نماز به پایان رسیده و تا پایان فروردین منتشر می‌شود.

وی با اشاره به چاپ پنجم کتاب احکام پوشش بانوان گفت: این کتاب بر اساس فتوای مراجع تقلید از پژوهشگران حوزه علمیه تالیف شده که مطالبی در زمینه محدوده پوشش، مصادیق زینت و احکام آن، کیفیت، نوع پوشش، شرایط پوشش در نماز و ... را در بر می‌گیرد.

بنایی یادآور شد: از نظرات مراجع تقلیدی مانند آیات عظام مکارم‌شیرازی، بهجت، سیستانی، سبحانی و صافی‌گلپایگانی در این کتاب استفاده شده است.

انتهای پیام/78003/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول