اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد

خسارت 370 میلیارد ریالی تگرگ و سرمازدگی به بخش کشاورزی کاشمر

مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشمر گفت: بر اثر سیل، سرمازدگی و تگرگ در روزهای ابتدایی سال به محصولات زراعی، باغی و دامی این شهرستان 370 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

خسارت 370 میلیارد ریالی تگرگ و سرمازدگی به بخش کشاورزی کاشمر

محمد صوابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: براساس گزارشات برآورد شده توسط کارشناسان یک‌هزار و 350 رأس گوسفند به ارزش 6 هزار و 750 میلیون ریال و 120 نفر شتر به ارزش 3 هزار و 600 میلیون ریال در بخش مرکزی و 270 رأس گوسفند به ارزش یک‌هزار و 350 میلیون ریال در بخش کوهسرخ بر اثر جاری شدن سیل و سرما تلف و یا مفقود شدند.

وی با بیان این‌که بارش بی‌سابقه باران که در کمتر از 3 ساعت به 41 میلی‌متر رسید منجر به بروز خسارت به یک‌هزار و 500 متر طول یک رشته قنات در روستای قوچ پلنگ از توابع بخش مرکزی کاشمر شد، یادآور شد: به یک‌هزار و 500 هکتار از تاکستان‌های انگور 30 درصد و 600 هکتار باغات انار 15 درصد در بخش مرکزی کاشمر بر اثر سرمازدگی 150 هزار و 300 میلیون ریال خسارت وارد شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به این‌که سرمای شدید باعث وارد شدن خسارت 100 درصدی به 300 هکتار مزارع طالبی و 100 هکتار مزارع خیار شده است، تصریح کرد: با توجه به این‌که محصولات طالبی و خیار در مرحله کاشت بودند، کشاورزان مجبور به تکرار این مرحله شدند.

وی با اشاره به بروز خسارت 10 تا 15 درصدی به یک‌هزار و 300 هکتار مزارع جو و گندم در بخش کوهسرخ خاطرنشان کرد: در همین راستا به هزار هکتار از بادامستان‌های آبی و 15 هزار هکتار بادامستان‌های دیم در بخش کوهسرخ به میزان 60 درصد خسارت وارد شده است.

صوابی گفت: سرمای شدید باعث بروز خسارت 70 درصدی به 200 هکتار باغات زردآلو در بخش کوهسرخ کاشمر شده است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول