اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان روستایی در قزوین

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: امسال تسهیلات لازم به تولیدکنندگان روستایی در قزوین با هدف عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان روستایی در قزوین

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری کردند و این موضوع نه تنها نام بلکه باید راهبرد سال باشد.

وی افزود: یکی از راهکارهای عملی کردن این راهبرد در مناطق محروم استفاده بهینه از ظرفیت‌های اردوهای طرح هجرت 3 بسیج سازندگی است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه اردوهای طرح هجرت 3 بسیج سازندگی با هدف توسعه و آبادانی مناطق مختلف محروم تشکیل شده است، ابراز داشت: در این طرح دانش‌آموزان و دانشجویان که جزو قشر جوان جامعه محسوب می‌شوند به صورت داوطلبانه و بدون کوچکترین چشم‌داشتی در این طرح شرکت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: آنان با حضور در اردوهای یاد شده در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، عمرانی،‌ کشاورزی و خدماتی فعالیت‌های ارزشمندی را در راستای توسعه و آبادانی مناطق محروم انجام می‌دهند.

حبیبی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از جمله رسالت‌های گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در مناطق محروم است، بیان کرد: این گروه‌ها با ترویج روحیه اقتصاد مقاومتی و ابعاد آن ظرفیت‌های موجود در روستاها را با کمک مردم شناسایی و معرفی می‌کنند تا با پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی متولی مانند جهاد کشاورزی این اقتصاد را عملیاتی کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اظهار داشت: برای اجرای بهتر پروژه‌های تولیدی در روستاها و حمایت از تولیدکنندگان روستایی هماهنگی‌های لازم با برخی بانک‌های در راستای پرداخت تسهیلات لازم صورت گرفته تا آنان بتوانند با انجام یک فعالیت تولیدی و اقتصادی تولید را افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در بیشتر روستاهای قزوین نیازهای اقتصادی و معیشتی مردم این مناطق استان قزوین تأمین می‌شود، ابراز داشت: این مهم یک حرکت ارزشمندی است که باید با جدیت توسط مسئولان مربوطه در اردوهای طرح هجرت 3 بسیج سازندگی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان قزوین در پوشش طرح اردوهای هجرت قرار می‌گیرند، یادآور شد: تعداد زیر پوشش قرار گرفتن این روستاها به تناسب توان، ظرفیت و تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان بستگی دارد که در این طرح شرکت می‌کنند.

حبیبی با بیان اینکه هدف طرح اردوهای هجرت 3 آبادانی بیشتر مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق دورافتاده است، بیان کرد: این طرح بیشتر در روستاهای آوج، آبگرم، طارم و الموت اجرا می‌شود که دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور در این مناطق علاوه بر آشنا شدن با زندگی روستایی با داشتن روحیه جوانی سرعت اجرایی کردن پروژه‌ها را افزایش می‌دهند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه رسالت اصلی بسیج سازندگی اجرای سریع پروژه‌ها و به حداقل رساندن هزینه‌ها است، ابراز داشت: تحقق این مهم یکی از سیاست‌های این مجموعه است.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول