اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شهرستان کامیاران خبر داد

پرداخت 324 میلیون تومان تسهیلات محرومیت‌زدایی در کامیاران

فرمانده سپاه شهرستان کامیاران از پرداخت 324 میلیون تومان تسهیلات در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی از سوی بسیج سازندگی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

پرداخت 324 میلیون تومان تسهیلات محرومیت‌زدایی در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بسیج سازندگی یکی از زیر شاخه‌های بسیج است که بعد از انقلاب در راستای ریشه‌کن ساختن فقر و حمایت از قشر کم درآمد در مناطق محروم شروع به فعالیت نموده است.

این سازمان در راستای احیای ارزش‌های جهادی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است که با فعالیت‌های خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی آثار بسیاری را در مناطق محروم بر جای گذاشته است و امروز الگویی در جهت سازندگی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم جامعه شده است.

خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم، عمران و آبادانی روستاها، اقدامات آموزشی و بهداشتی، حمایت‌های اقتصادی و فعالیت‌های گسترده در راستای اشتغال‌زایی از سری فعالیت‌ها و خدمات بسیج سازندگی است که توانسته با گذشت چندین سال از فعالیت چهره فقر را از برخی روستاهای کشور بزداید.

کوتاه مدت و زودبازده بودن طرح‌ها، فراگیر و گسترده بودن، نداشتن پیچیدگی‌های تخصصی و نیز عمومی و عام‌المنفعه بودن از ویژگی‌های طرح‌های بسیج سازندگی است.

بسیج سازندگی در چند سال اخیر در قالب اردوهای هجرت و اردوهای جهادی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در همه عرصه‌ها از جمله در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس، اعطای تسهیلات اقتصادی و اشتغال‌زایی خدمات رایگان و قابل ذکری را به مردم ارائه کرده است.

سازمان بسیج سازندگی در سال 1379، بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری در راستای شکوفایی استعداد جوانان و با هدف اشاعه فرهنگ خدمات‌رسانی در بین جوانان تشکیل و شروع به فعالیت نموده است.

سازمان بسیج سازندگی متشکل از نیروهای جوان و داوطلب از جمله دانش‌آموز، دانشجویان و طلاب که شامل برادران و خواهران است تشکیل شده و تا به امروز شاهد خدمات ارزشمند این سازمان در کشور بوده‌ایم.

از سری دستاوردهای بسیج در عرصه سازندگی تنوع در زمینه‌های آموزشی و مهارتی، پژوهشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و اجتماعی، عمرانی از قبیل منابع طبیعی، کشاورزی، پل‌سازی و خدمات‌رسانی است.

در همین راستا به منظور آشنایی بیش از پیش با اقدامات بسیج سازندگی در کامیاران گفت‌و‌گویی با منصور ولی‌ئی فرمانده سپاه شهرستان کامیاران داشته‌ایم که در ادامه می‌آید...

فارس: بسیج سازندگی در زمینه فعالیت محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری چه اقداماتی صورت داده است؟

ولی‌ئی: بسیج سازندگی در راستای فعالیت‌های مردم‌‌یاری در سال 92 بالغ بر 17 میلیون تومان در راستای احداث پل‌های عبوری در روستاهای صرف هزینه نموده است.

در خصوص مرمت و بهسازی مساجد اعتباری بالغ بر یک‌میلیون و 500 هزار تومان هزینه نموده است.

در زمینه‌های ورزشی از جمله احداث زمین ورزشی روباز فوتبال در 5 روستای این شهرستان و بازسازی فنس‌کشی زمین‌های ورزشی، اعتباری بالغ بر 61 میلیون و 490 هزار تومان هزینه نموده است.

 فارس: در خصوص تسهیلات اعطایی در بخش اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی در سال گذشته از سوی این سازمان در شهرستان انجام گرفته است؟

سال گذشته در راستای پیشبرد شعار اقتصاد مقاومتی در ابتدا اقدام به شناسایی، ارزیابی و کارشناسی متقاضیان طرح‌های اقتصادی کردیم.

در سال گذشته بالغ بر 16 پرونده پرورش زنبور عسل، 9 پرونده پرورش ماهی، 3 پرونده پرورش قارچ، 13 پرونده پرورش مرغ بومی و 3 پرونده تولید کود ورمی کومپوست به بسیج سازندگی ارجاع داده شده است که طی بررسی‌های صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال، اقدام به ارسال پرونده‌ها به استان و در نهایت تصویب تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر 324 میلیون تومان برای این طرح‌ها شد.

فارس: آیا در  راستای اشتغال‌زایی،  بسیج سازندگی در سال گذشته اقدامی صورت داده است؟

از اقدامات مهم مورد نظر بسیج سازندگی در این راستا اشتغال‌زایی در میان مردم است.

در سال 92 در میان متقاضیان در انواع حرفه‌ها، اقدام به اعطای اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان به بیش از 47 طرح از انواع مشاغل موجود در سطح جامعه نمودیم.

این مسئول در پایان گفت: بدون شک حرکت‌های جهادی در راستای پیشبرد شعار اقتصاد مقاومتی با تلاش‌ها، ایثار و گذشت جهادگران در کشور بسیار مثبت و دارای بازده عالی بوده و جای قدردانی دارد و امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است بتوانیم موفق‌تر و با عزم قوی‌تری فعالیت کنیم.

..............................

مصاحبه از آوات یوسفی

..............................

انتهای پیام/79018/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول