اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره قرآن و معارف آموزش و پرورش فارس خبر داد

حضور 6 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و معارف اسلامی فارس

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات قرآن و معارف اسلامی آموزش و پرورش فارس با حضور 6 هزار دانش‌آموز دختر و پسر برگزار می‌شود.

حضور 6 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و معارف اسلامی فارس

حسینعلی معزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های قرآن، معارف اسلامی، حفظ، مفاهیم، قرائت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان‌ و انشای نماز برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان خواهر بیستم و بیست و یکم فروردین ماه جاری و داوطلبان برادر بیست و هفتم و بیست و هشتم فروردین ماه جاری به رقابت خواهند پرداخت.

معزی ادامه داد: آموزش و پرورش استان فارس بزرگ‌ترین آموزش و پرورش کشور بوده و 59 منطقه و اداره دارد و از این رو با هدف تمرکز‌زدایی و امکان حضور راحت‌تر فعالان قرآنی، بنا شد مسابقات قرآن و معارف اسلامی در 10 شهرستان این استان به طور همزمان برگزار شود.

وی اضافه کرد: ناحیه چهار شیراز، خرم بید، ارژن، خفر و اوز میزبان شرکت‌کنندگان خواهر و جهرم، گله دار، آباده طشک، استهبان و خشت میزبان برادران خواهند بود.

معزی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مسابقات برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به برنامه استقبال باشکوه مردم هر شهرستان از کاروان شرکت‌کنندگان قرآنی اشاره کرد که در مسیرهای از پیش تعیین شده و با حضور مسئولان فرهنگی و سیاسی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور تکریم شرکت‌کنندگان، جایگاه‌های ویژه و زیبایی برای قاریان و اذان‌گویان در نظر گرفته شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

معزی ابراز داشت: در هر شهرستان 60 داور از بهترین داوران در هر رشته به قضاوت خواهد پرداخت که این داوران آموزش‌دیده و دارای کارت هستند.

به گفته وی نمرات به صورت کامپیوتری ثبت و از طریق پیامک به شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/2448/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول