اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بیش از 34 هزار بازرسی نوروزی صورت گرفت

تعطیلی 52 مرکز متخلف بهداشتی در فارس

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای اسفندماه 92 تا پایان تعطیلات نوروز، 34 هزار و 795 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته که منجر به تعطیلی 52 مرکز متخلف در فارس شده است.

تعطیلی 52 مرکز متخلف بهداشتی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رضا کشاورزمویدی اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام شده، 409 مورد متخلف بهداشتی به دادگاه معرفی شدند که از این تعداد، 52 مورد منجر به تعطیلی شده است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس، کمپ‌های اسکان مسافران و اماکن بین‌راهی انجام می‌شود، افزود: کارشناسان بهداشت محیط این استان از ساعت هشت صبح تا هشت شب در قالب حداقل دو تیم سیار و ثابت فعالیت کرده و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، اقدامات لازم را برای تامین سلامت مردم انجام دادند.

کشاورز تصریح کرد: کشف 14 هزار و 567 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، از جمله دیگر اقدامات بسیج سلامت نوروزی توسط کارشناسان بهداشت محیط، در این مدت بود که همگی معدوم شده است.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هم‌چنین در همین مدت، 273 رستوران و اماکن بین‌راهی استان فارس مورد بازدید روزانه و 867 مورد برخورد با دست‌فروشان دوره‌گرد مواد غذایی انجام و یک‌هزار و 422 مورد نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی نیز انجام گرفته است.

کشاورز گفت: متوسط تعداد تیم‌های بهداشت محیط در هر شهرستان استان فارس، حداقل دو تیم ثابت و سیار بوده و بیش از 100 کارشناس فنی در اجرای این طرح مشارکت کردند. 

وی افزود: در شیراز نیز علاوه بر فعالیت هشت مرکز ثابت و سیار زیر پوشش مراکز بهداشت شهدای انقلاب و والفجر، دو تیم به صورت ثابت و سیار نیز در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پانزدهم فروردین ماه 93 به صورت پاسخ‌گویی تلفنی و بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها به پیگیری مشکلات بهداشتی مسافران نوروزی پرداختند.

به گزارش فارس، در بازدیدهایی که ماموران بهداشتی از مراکز متخلف تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهر شیراز صورت می‌دهند و خطرناک بودن فعالیت آنها را اعلام می‌کنند، گاهی نگاه‌های غیر بهداشتی و فقط کسب و کاری مسئولان تعزیرات حکومتی در این شهر حاصل این بازدیدها و اعلام نظرها را خنثی کرده و موجب تشدید عرضه مواد غذایی غیربهداشتی و گستاخ‌تر شدن صاحبان این‌گونه مراکز می‌شود.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول