اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در پرتغال:

اروپا به شدت نیازمند تعامل با ایران است

سفیر ایران در پرتغال با اشاره به اینکه اروپا به شدت به تعامل با ایران نیاز دارد، گفت: سفر هیئت تجاری مازندران به پرتغال در افزایش صادرات موثر است.

اروپا به شدت نیازمند تعامل با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، حسین غریبی در جلسه‌ای که به منظور بحث و بررسی سفر تیم اقتصادی مازندران به کشور پرتغال در استانداری مازندران برگزار شد، به شباهت‌های جغرافیایی و اقتصادی کشور پرتغال و مازندران اشاره کرد و افزود: زمینه‌های بسیار خوبی برای برقراری ارتباط بین کشور پرتغال و مازندران وجود دارد و این سفر می‌تواند روابط اقتصادی دو کشور را تسهیل کند.

وی اظهار داشت: قرار است دو وزیر پرتغال در این سفر با استاندار مازندران و هیئت اقتصادی ایران دیدار کنند.

سفیر ایران در پرتغال با بیان اینکه بازدید از چندین کارخانه و شرکت تولیدی در دستور کار هیئت مازندرانی قرار دارد، خاطر نشان کرد: اروپا به شدت نیاز به تعامل با ایران دارد و این سفر افزایش صادرات را به دنبال دارد.

غریبی تصریح کرد: ایران نامی خوشنام برای پرتغالی‌ها است و امیدواریم همه تلاش کنند تا از این سفر نهایت بهره‌ صورت گیرد.

در این نشست استاندار مازندران توسعه همکارهای اقتصادی بین ایران و پرتغال را یکی از اهداف اصلی سفر خواهد و گفت: در دولت تدبیر و امید فضای سیاسی بسیار متفاوت شده و زمینه‌های همکاری بین کشورها فراهم شده است.

ربیع فلاح‌جلودار سفر به پرتغال را برای ایجاد مقدمات لازم برای مبادلات تجاری بسیار خوب خواند و تاکید کرد: انتظار داریم بخش خصوصی از این فرصت طلایی برای گسترش مبادلات تجاری استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم همه دست‌اندرکاران هم به حوزه‌های اقتصادی و هم به حوزه‌های فرهنگی در این سفر توجه کنند و از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های مازندران بهره‌گیری شود.

 به گزارش فارس، به‌زودی تیم اقتصادی مازندران به ریاست استاندار مازندران راهی پرتغال می‌شود.

در این جلسه جمعی از مدیران کل و صاحبان شرکت‌های سرمایه‌گذاری غیردولتی در استانداری مازندران حضور داشتند اما ظاهرا از رسانه‌ها در این نشست دعوت نشد.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول