اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

اردوهای هجرت بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اردوهای طرح هجرت بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم است.

اردوهای هجرت بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: هدف اصلی اجرای اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و فقرزدایی مناطق مختلف محروم است.

وی افزود: با به‌کارگیری توانایی‌ و ظرفیت‌های مناطق محروم می‌توان در قالب اردوهای جهادی اقدامات به‌سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی در این مناطق انجام داد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مهمترین و مطلوبترین راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است، ابراز داشت: اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی یکی از بسترهای مناسب برای تحقق این اقتصاد است.

این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، آبفای قزوین، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی متولی خدمات‌رسانی در روستاها هستند، ابراز داشت: این دستگاه‌ها مکلفند که همکاری و همراهی لازم را با مجموعه بسیج سازندگی داشته باشند.

حبیبی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با همکاری با بسیج سازندگی پروژه‌هایی با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه‌هایی فرهنگی مانند ساخت مسجد و خانه عالم و اقتصادی از جمله افزایش تولید در محصولات مختلف کشاورزی به صورت مشترک با یکدیگر تعریف می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با تحقق این مهم در حوزه فرهنگ و اقتصاد تحولات خوبی در روستاها صورت می‌گیرد که آثار و برکات آن شامل حال قشرهای مختلف جامعه می‌شود.

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در روستاها

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در تمام بدنه جامعه در حوزه‌های شهری و روستایی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و برای اجرایی کردن آن باید اقدامات لازم صورت بگیرد، ابراز داشت: توجه ویژه به تولید از جمله اقدامات مطلوب عملیاتی کردن این اقتصاد است که این مهم در روستاها ظرفیت خوبی برای اجرایی شدن دارد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک که منطبق با ظرفیت‌های روستایی باشد به عنوان مثال در برخی مناطق طارم که ظرفیت تولید زیتون بالا است در بسته‌بندی و روغن‌گیری آن و در مناطق الموت در میوه‌های محصولات کشاورزی می‌توان اقدامات به‌سزایی را در محقق شدن اقتصاد مقاومتی انجام داد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: با افزایش تولید متناسب با ظرفیت‌ها و مشاغل خانگی روستاها مانند تولید مرغ خانگی و زعفران می‌توان اقدامات به‌سزایی در افزایش اشتغال‌زایی ویژه جوانان این مناطق انجام داد.

حبیبی با اشاره به اینکه می‌توان اقداماتی بی‌شمار دیگری در روستاها در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تعریف کرد، اظهار داشت: با تحقق آنها علاوه بر بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های روستایی، پاسخ مثبتی می‌توان به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در عملی کردن این اقتصاد بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی از جمله فعالیت‌های فرهنگی بوده که محتوای حاکم بر آن یک حرکت جهادی، اعتقادی، ارزشی و دینی به شمار می‌آید، یادآور شد: به همین دلیل دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب گروه‌های جهادی در این اردوها بدون هیچ چشم‌داشتی حضور می‌یابند تا بتوانند مناطق محروم را آباد کنند.

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول