اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشیش ارامنه اصفهان در همایش همدلی ادیان برای سوریه:

سوریه امروز از سوی کل دنیا مورد هدف قرار گرفته / مردم از خونریزی خسته شده‌اند

کشیش ارامنه اصفهان گفت: صدای زائران صلح برای سوریه باید به گوش همه دنیا برسد چراکه این دولت نیست که قربانی شده است بلکه این مردم سوریه هستند که قربانی شده‌اند.

سوریه امروز از سوی کل دنیا مورد هدف قرار گرفته / مردم از  خونریزی خسته شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازگن کوشکاریان بعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و همدلی ادیان برای صلح سوریه ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای صلح برای سوریه اظهار کرد: کلیسای وانک اصفهان یک قدمت 400 ساله دارد و این افتخار بزرگی است که زائران صلح امروز در این مکان گرد هم آمده‌اند.

وی افزود: شما برای دادرسی مردم سوریه به اینجا آمده‌اید سوریه‌ای که سه سال در خون و خونریزی می‌غلطد.

کشیش ارامنه اصفهان تصریح کرد: سوریه امروز از سوی کل دنیا مورد هدف قرار گرفته شده ‌و این دولت نیست که قربانی شده ‌بلکه این مردم سوریه هستند که قربانی شده‌اند و آنها دیگر از خون و خونریزی خسته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه من خود از ارامنه سوریه هستم، ادامه داد: ما سال‌های متمادی در سوریه کنار هم زندگی می‌کردیم بدون اینکه اختلاف مذهبی داشته باشیم و حتی بدون اینکه بدانیم همسایه‌مان چه دین یا مذهبی دارد و در آن زمان همه در کشور سوریه با محبت زندگی می‌کردند و سوریه کشوری امن و امان بود و ما هیچوقت در سوریه گریه و نگرانی نمی‌دیدیم.

کشیش کوشکاریان با بیان اینکه امروز شما با هدف صلح و رسالت به ایران آمده‌اید بیان کرد: شما حجاج و زائران و سفرای صلح هستید و ما امیدواریم که نه فقط مردم دنیا بلکه تمام دولت‌هایی که سوریه را به آتش کشیده‌اند صدای شما را و رنج‌های مردم سوریه را بشنوند.

وی گفت: امروز در سوریه به خصوص در منطقه حلب و دمشق ارامنه زندگی می‌کنند که حدود 100 سال از قدمت زندگی آنها در کنار یکدیگر می‌گذرد.

کشیش ارامنه اصفهان اضافه کرد: پس از قتل عام‌ عثمانی‌ها، 5/1 میلیون ارامنه به خاک و خون کشیده شدند فقط به خاطر ایمان و اعتقادی که داشتند و این در حالی است که ارامنه از سال‌های دور در این مکان زندگی می‌کردند و جزئی از مردم سوریه محسوب می‌شدند.

وی در پایان اضافه کرد: من سیاسی نیستم و فقط یک روحانی هستم که به نمایندگی از مردم سوریه صحبت کردم.

انتهای پیام/63012/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول