اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر تبریز:

لزوم نوآوری در طرح‌های معماری شهری/ اینجا صحرا نیست

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اصلاح رویکرد معماری در تبریز گفت: رویکرد معماری ما باید اصلاح شود؛ اینجا دیگر صحرا نیست و وقتی از توسعه و شهر مدرن حرف می‌زنیم، طرح‌های قدیمی و دمده باید کنار گذاشته شود.

لزوم نوآوری در طرح‌های معماری شهری/ اینجا صحرا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احتشام حاجی‌پور امروز در نخستین جلسه شورای شهر تبریز در سال‌جاری تصریح کرد: این تغییر رویه در افزایش پرستیژ شهری و زیباسازی تبریز تاثیر بسیاری دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته تمام سازمان‌ها و اداره‌ها برای تحقق بخشیدن به این شعار تنها به نصب یک بنر در ورودی سازمان مربوطه خود اکتفا می‌کردند. این اصطلاحات امسال در شهرداری بیش از سایر نقاط دیده می‌شود.

به گفته حاجی‌پور، شهرداری در عین حال که وظایف فرهنگی و خدمات فراوانی دارد، یک بنگاه وسیع اقتصادی هم است.

پیوست فرهنگی طرح‌های عمرانی بنروار بوده است

این عضو شورای شهر تبریز همچنین تاکید کرد: در تمام طرح‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی و اقتصادی نیز در نظر گرفته شود چرا که با این روش توجیه طرح نیز بیشتر می‌شود. چیزی که در سال‌های اخیر دیده‌ایم این طور بوده که به صورت بنروار در کنار احداث پروژه‌ها توضیح مختصری نوشته شده است.

وضعیت آشفته ورودی‌های تبریز

وی در این بین با انتقاد از اوضاع آشفته ورودی‌های تبریز در نوروز گفت: به عنوان کسی که زمانی شهردار بوده می‌گویم ورودی‌های تبریز برای استقبال از مهمانان نوروزی اصلا مناسب نبود و وضعیت بسیار آشفته و نابسامانی داشت.

حاجی پور تصریح کرد: این ورودی‌ها به عنوان آستانه پذیرش مهمان به هیچ عنوان تمیز و مرتب نبوده و حتی در زمینه گلکاری ورودی‌ها نیز این وضعیت در شأن جایگاه تبریز آماده‌سازی نشده بود.

عضوشورای شهر تبریز تاکید کرد: با توجه به اینکه در مقایسه با شهرهایی مثل شیراز و اصفهان بهار تبریز تقریبا یک ماه دیرتر آغاز می‌شود بهتر است حداقل برای اردیبهشت ماه که مسافران عادی برای گردش به تبریز می‌آیند این ورودی‌ها اصلاح و زیباسازی شود.

انتهای پیام/60002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول