اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

شناخت حضرت فاطمه (س) مانع انحراف در بینش انسان می‌شود

امام جمعه مشهد مقدس گفت: کسی که حضرت فاطمه (س) را شناخت کوچک‌‎ترین انحرافی در عرصه‌ بینش و گرایش به او دست نمی‌دهد.

شناخت حضرت فاطمه (س) مانع انحراف در بینش انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مدرسه علمیه نرجس، در خصوص شخصیت حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: در قرآن دو عنوان «لیلة القدر» و «کوثر» برای حضرت زهرا (س) بیان شده است که سوره قدر معمولاً در شبهای قدر مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی اذعان داشت: مفسرین شیعه و سنی نقل کرده‌اند که پیامبر(ص) در عالم رؤیا مشاهده کردند که تعدادی بوزینه بر منبر حضرت بالا می‌روند که حضرت از این خواب متأثر شده و متوجه شدند این بوزینه‌ها بنی امیه هستند.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: خداوند برای تسلی خاطر رسول‌الله(ص) سوره قدر را نازل کرد و لیلة‌القدر شبی است که از هزار ماه بهتر است و همه سرنوشت اسلام به حضرت زهرا (س) وابسته است، همان طور که سرنوشت‌ها در شب قدر رقم می‌خورد اگر حضرت فاطمه (س) نبود، همه چیز اسلام از بین رفته بود.

این مقام مسئول افزود: هر مظلومی با شهادتش مظلومیتش تمام می‌شود اما امیرالمؤمنین (ع) مظلومیتش بعد از شهادت تمام نشد و سبّ و لعنش در نماز سنت شده بود اما آنچه سبب شد این دولت هزارساله بنی امیه از بین برود، آثار وجودی حضرت زهرا (س) بود که نهایتاً توانست بنیاد بنی امیه را درهم بریزد.

امام جمعه مشهد‌ مقدس خاطرنشان کرد: آیه «سلام هی حتی مطلع الفجر» در پایان سوره طلوع فجر را به ظهور تعبیر کرده؛ بدین معنا که جلوه فاطمی تا ظهور حضرت سالم باقی می‌ماند و وسعت جهانی پیدا می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: کسی که حضرت فاطمه (س) را به حق معرفت درک کند، شب قدر را درک کرده است و کسی که فاطمه شناس شد، سرنوشت دین‌مداری او تضمین و تثبیت شده و کسی که حضرت فاطمه (س) را شناخت کوچک‌‎ترین انحرافی در عرصه‌ بینش و گرایش به او دست نمی‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهادت حضرت زهرا (س) از دم در خانه شروع شد و تا سه ماه امتداد یافت و تمام مجاهدت حضرت، از بیت الاحزان رفتن ایشان، خطبه فدک و صحبت‌هایشان بین زنان مدینه در همین سه ماه بود و همه سرنوشت اسلام نیز در همین دوران رقم خورد.

انتهای‌ پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول