اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

جایگاه مناسبی در امور فرهنگی و شهروندی نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امسال را سال تلاش متولیان فرهنگ خواند و گفت: در امور فرهنگی و شهروندی در جایگاه مناسبی قرار نداریم.

جایگاه مناسبی در امور فرهنگی و شهروندی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد حسینی ظهر امروز در جمع کارکنان این اداره به تبیین معیارها و مصداق‌های شعار سال پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه بهره هوشی، رنگ و نژاد عامل اصلی پیشرفت و توسعه نیست، به پیشرفت در کشورهای فاقد منابع طبیعی اشاره کرد و از فرهنگ و الگوهای فرهنگی به عنوان مهم‌ترین مولفه‌های پیشرفت، رشد و توسعه کشورها یاد کرد.

این مدرس و محقق دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مباحث تحقیقی تغییر، توسعه و پیشرفت کشورهای مختلف را مرتبط و وابسته به تغییرات فرهنگی و همسویی با انضباط اجتماعی و امور شهروندی خواند و با ارائه آماری در مورد هدررفت انرژی، اسراف و بی‌توجهی به فرهنگ بهره‌وری در کشور، وجدان کاری و نظم اجتماعی را از مواردی خواند که باید بیش از پیش مورد توجه کارکنان ادارات و عموم قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی را سال تلاش متولیان فرهنگ خواند و با تاکید بر اینکه در امور فرهنگی و شهروندی در جایگاه مناسبی قرار نداریم، گفت: در قرآن و نهج‌البلاغه تمام حقوق شهروندی، فرهنگ، الگوهای رفتاری و مصرف مورد توجه و تاکید قرار گرفته و با وجود این دستورات در منابع اسلامی و آموزه‌های دینی باید مهارت‌های سبک زندگی اسلامی در زندگی روزمره شهروندی مدنظر همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول