اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

صدمین روز توقف حمله پهپادهای آمریکایی در پاکستان

در حالی که پهپادهای آمریکایی، بیش از 9 سال مناطق قبایلی پاکستان را بمباران می‌کردند، مردم این مناطق در صدمین روز توقف حملات این پهپادها معتقدند که این حملات با هماهنگی دولت «اسلام‌آباد» انجام می‌شده است.

صدمین روز توقف حمله پهپادهای آمریکایی در پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پهپادهای آمریکایی 9 سال و 9 ماه و 17 روز مناطق قبایلی پاکستان را بمباران کردند و مردم مناطق در صدمین روز توقف حملات این پهپادها معتقدند که این حملات با همکاری دولت کشورشان انجام شده است.

این در حالی است که دولت پاکستان توقف حمله پهپادهای آمریکا را نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک خود می‌داند.

هنوز مشخص نیست که توقف این حملات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

پهپادهای آمریکایی در مدت بیش از 9 سال مناطق قبایلی پاکستان را آماج حملات خود قرار دادند که در نتیجه 3 هزار نفر از جمله رهبران القاعده و طالبان کشته شدند.

پس از 26 دسامبر سال 2013 حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان متوقف شد.

با این حال مردم مناطق قبایلی معتقدند که همزمانی توقف حمله پهپادهای آمریکایی با مذاکرات صلح پاکستان نشاندهنده هماهنگی این حملات با دولت اسلام‌آباد است.

زیرا چندی قبل نیز با وجود مخالفت پارلمان پاکستان با ادامه حمله پهپادهای آمریکایی و برگزاری تظاهرات‌های خیابانی مردم این کشور، حملات پهپادها بر فراز آسمان وزیرستان شمالی ادامه یافت.

این در حالی است که با به قدرت رسیدن حزب «مسلم لیگ» شاخه «نواز شریف» و حزب «تحریک انصاف» پاکستان، رهبران آن‌ها به فکر مذاکره با گروه طالبان این کشور افتادند اما کشته شدن «حکیم الله محسود» رهبر طالبان و «ولی الرحمن» در نتیجه ادامه حملات پهپادهای آمریکایی، در مذاکرات صلح پاکستان و طالبان اختلال ایجاد کرد که در نهایت موجب بروز اختلاف بین اسلام‌آباد و واشنگتن شد.

با این حال تیرگی روابط بین پاکستان و آمریکا ادامه دارد اما حمله پهپادهای آمریکایی متوقف شده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول