اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان خبر داد

بازدید 2.5 میلیون نفر زائر از امامزاده‌های لرستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به امامزاده‌های لرستان سفر کرده‌اند.

بازدید 2.5 میلیون نفر  زائر از امامزاده‌های لرستان

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا 15 فروردین بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به امامزاده‌های لرستان سفر کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از آغاز طرح آرامش بهاری در 46 امامزاده لرستان خبر داد و گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین امسال ادامه داشته است.

خاکباز تصریح کرد: در ایام نوروز 13 مکان مختلف 13 خیمه معرفت برپا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان اذعان داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و امام (ره) نیز بر این امر تأکید داشته‌اند در مناسبت‌های مختلف سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه اجرا می‌کند.

خاکباز اظهار داشت: در نوروز سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر از بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان لرستان بازدید کرده‌اند که این میزان امسال به 2 میلیون و 500 هزار نفر افزایش داشته است.

وی افزود: مراسم عزاداری شهادت فاطمه زهرا (س) طی روزهای 14 و 15 فروردین ماه با حضور بیش از 200 هزار نفر از مردم استان در بقاع متبرکه و صحن امامزادگان برگزار شد.

خاکباز افزود: مراسم عزاداری ریحانه نبی (ص) در این دو روز به صورت ویژه و با آیین شام غریبان برگزار شد.

وی اظهار داشت: همچنین با اجرای طرح ویژه نوروزی از 28 اسفندماه تا 15 فروردین نیز 12 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان برپا و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در راستای شهادت حضرت زهرا (س) در این خیمه‌ها اجرا شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: در ایام فاطمیه از 10 تا 15 فروردین طرح آرامش بهاری در 42 بقعه متبرکه استان نیز رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته و سوگواره یاس نبوی در این بقاع متبرکه اجرا شد.

خاکباز یادآور شد: طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری همزمان با هم در امامزاده‌های لرستان برگزار شد که برای اجرای هر چه بهتر این طرح‌ها در مجموع 104روحانی دعوت شدند.

 

انتهای پیام/2304/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول