اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی اسدآباد خبر داد

اطلاع‌رسانی برای معرفی روستاهای هدف گردشگری اسدآباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد گفت: روستاهای ملحمدره و حبشی در این شهرستان از روستاهای هدف گردشگری هستند که برای معرفی آن‌ها به اطلاع‌رسانی بیشتری نیاز است.

اطلاع‌رسانی برای معرفی روستاهای هدف گردشگری اسدآباد

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد دو روستای ملحمدره و حبشی به عنوان روستاهای هدف گردشگری است، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی تعداد 9 هزار و 315 نفر از روستاهای هدف گردشگری ملحمدره و حبشی بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد چاپ بنر خوشامدگویی نوروزی و تسلیت ایام فاطمیه و نصب آن در سطح شهر و ورودی‌های شهر اسدآباد، جلسه هماهنگی و توجیهی راهنمایان چادرهای هلال احمر در اداره هلال احمر توسط کارشناس میراث فرهنگی، استقبال از مسافرین نوروزی در ابتدای گردنه اسدآباد و اهداء هدایایی شامل سفال، بسته‌های فرهنگی، گردشگری و کتاب به مسافرین نوروزی را از برنامه‌های شهرستان دانست.

 وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال تعداد 6 هزار نسخه نقشه راهنمای شهرستان و خلاصه زندگی‌نامه سیدجمال‌الدین اسدآبادی چاپ و بین بازدیدکنندگان و مسافرین نوروزی توزیع شده است.

اکبری‌شایگان یکی از فعالیت‌های میراث فرهنگی در ایام نوروز را بازدید از واحدهای بین راهی و اقامتی شهرستان دانست و ادامه داد: در این ایام 40 مورد بازدید توسط کارشناس میراث فرهنگی و اکیپی از ادارات اماکن، بهداشت و دامپزشکی شهرستان از واحدهای بین راهی و اقامتی انجام شد.

وی از افزایش 17 درصدی تعداد بازدیدکنندگان از موزه مردم‌شناسی شهرستان اسدآباد خبر داد و افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال 297 نفر مسافر در محل اسکان مسافرین از جمله مدارس و تربیت بدنی اسکان یافتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد با بیان اینکه 11 هزار و 707 چادر در پارک‌ها و حاشیه بلوارها اقامت داشتند، تصریح کرد: در این میزان چادرها تعداد 46 هزار و 828 نفر اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه دو چادر نوروزی هلال احمر به صورت ثابت در ابتدای گردنه اسدآباد و میدان آزادگان در ایام تعطیلات نوروز برپا شده بود، خاطرنشان کرد: همچنین یک پست سیار هلال احمر، چادر نماز و یک فضای دوستدار کودک توسط هلال احمر در این ایام برپا شده است.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه تعداد 6 هزار و 713 نفر به چادرهای هلال احمر شهرستان اسدآباد مراجعه کردند، افزود: همچنین یک هزار و 825 خودرو به این چادرها مراجعه کردند.

وی به ایجاد ایستگاه سلامت برای کنترل فشار خون و قند خون هلال احمر اشاره کرد و گفت: تعداد یک هزار و 649 نفر به این ایستگاه مراجعه کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از انجام 200 مورد خدمات آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، آموزش فشار خون و آتل‌بندی، 459 مورد خدمات امدادرسانی و کمک‌های اولیه به مسافرین نوروزی توسط هلال احمر در ایام نوروز خبر داد.

وی از بازدید مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از چادرهای نورزی در ایام نوروز خبر داد و گفت: بازدید و سرکشی مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان است.

اکبری‌شایگان با اشاره به اینکه به منظور حفظ و معرفی آثار و مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان اسدآباد مسابقه عکاسی به صورت اینترنتی انجام شد، یادآور شد: این مسابقه با استقبال خوبی روبرو شد که در پایان هدایایی به سه نفر از اثرهای برتر اهدا شد.

انتهای پیام/89008/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول