اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فارس خبر داد

دستگیری اعضای باند سرقت از مسافران نوروزی در شیراز

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: اعضای یک باند سرقت از مسافران نوروزی در این استان دستگیر شدند.

دستگیری اعضای باند سرقت از مسافران نوروزی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سیروس سجادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این افراد دارای سابقه سرقت بودند و نزدیک به 20 سرقت از خودروهای مسافران و اطراف محل‌های غیر کمپی استقرار چادر انجام داده بودند.

وی افزود: طرح «مسافرت» از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته تا هفدهم فروردین ماه سال جاری و طرح‌های امنیتی انتظامی از 28 اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه جاری در دستور کار نیروی انتظامی قرار داشت.

سجادیان ادامه داد: بیش از 10 هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی در سطح این استان در ایام نوروز در قالب گشت‌های انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اطلاعاتی، آگاهی، مواد مخدر و ... انجام وظیفه کردند.

وی اضافه کرد: در همین مدت در شهر شیراز 27 هزار و 971 لوح فشرده مبتذل جمع‌آوری، سه واحد صنفی متخلف پلمب شدند و 150 واحد صنفی اخطار دریافت کردند.

به گفته وی، در ایام نوروز 3 هزار و 499 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند و 35 خودرو که آلودگی صوتی ایجاد می‌کردند، توقیف شد.

سجادیان تصریح کرد: 180 نفر از افراد کلید به دست که به صورت غیر مجاز منزل اجاره می‌دادند، دستگیر شدند.

وی بیان کرد: دوربین‌های سرعت‌سنج پلیس در مسیرهای بین جاده‌ای 44 هزار تخلف را در این ایام ثبت کردند.

سجادیان ابراز داشت: از این تعداد نزدیک به 12 هزار مورد منجر به اعمال قانون در محل شده است و برای مابقی افراد، قبض‌های جریمه به درب منازل ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام، پس از انجام آزمایش از 397 نفر مشکوک به مصرف مشروبات الکلی، 21 نفر نتیجه مثبت داشتند که خودروی آنان توقیف، متخلف به مرجع قضایی معرفی و گواهینامه آنان توقیف شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس در ادامه گفت: از 700 مورد آزمایش افراد مشکوک به مصرف مواد مخدر نیز استعمال مواد مخدر توسط 105 نفر محرز شد که این افراد به مدت 6 ماه از فعالیت منع شدند.

وی افزود: در 18 محور خروجی و ورودی از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه جاری، 10 میلیون و 572 هزار و 564 تردد خودرو ثبت شده است.

سجادیان ادامه داد: در این ایام 3 هزار و 869 خودروی متخلف و 2 هزار و 143 موتورسیکلت توقیف شدند.

وی اضافه کرد: 188 هزار و 218 مورد اعمال قانون توسط پلیس نیز در ایام نوروز ثبت شده است.

به گفته وی، از 4 هزار و 35 مورد تماس مردمی در این ایام، 414 مورد راهنمایی و مشاوره، 200 مورد انتقاد از عملکرد ناجا، 250 مورد پیشنهاد و درخواست، 20 مورد شکایت و 2 هزار و 883 تقدیر و تشکر بوده است.

سجادیان تصریح کرد: از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه جاری، در مجموع 33 درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم که شامل 37 درصد کاهش تصادف‌های فوتی، 9 درصد کاهش تصادف جرحی و 67 درصد کاهش تصادف خسارتی بوده است.

به گفته وی، تعداد مجروحان نسبت به سال گذشته 16 درصد و تعداد متوفیان 46 درصد کاهش داشته است.

سجادیان بیان کرد: در همین مدت آمار نزاع هشت درصد و تیراندازی 36 درصد کاهش داشته است.

وی ابراز داشت: امسال در مجموع 16 درصد کاهش جرایم را نسبت به مدت مشابه سال پیش شاهد بوده‌ایم.

چهار درصد کاهش سرقت در منزل، پنج درصد کاهش سرقت خودرو، 40 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت، 12 درصد کاهش سرقت از داخل خودرو، 44 درصد کاهش سرقت وسایل و قطعات خودرو و 59 درصد کاهش سرقت‌های کش‌روی مواردی بود که در این زمینه مورد اشاره سجادیان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در همین مدت سرقت از باغ‌ها و اماکن خصوصی سه درصد افزایش و سرقت از اماکن دولتی هشت درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در همین مدت کیف‌قاپی و جیب‌بری 140 درصد و سرقت احشام 70 درصد افزایش داشته است.

سجادیان ادامه داد: در کل 60 درصد سرقت‌های واقع شده در نوروز امسال کشف شده‌اند و سرقت و زورگیری مسلحانه 43 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت و زورگیری به عنف 22 درصد کاهش و کشفیات سلاح 190 درصد افزایش داشته است، افزود: موارد راهزنی و آدم‌ربایی در نوروز امسال دیده نشد اما وقوع یک قتل خانوادگی در استهبان و موردی در داراب قابل اشاره است.

نزدیک به 2 تن کشفیات مواد مخدر که افزایش 600 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال پیش را رقم زده، دیگر موردی بود که مورد اشاره وی قرار گرفت و سپس گفت: در این مقطع زمانی دو باند مواد مخدر متلاشی، 27 نفر دستگیر و 12 خودرو از این افراد توقیف و تحویل مراجع قضایی شد.

به گفته وی، از این قاچاقچی‌ها یک‌هزار و 900 کیلو تریاک و 92 کیلو حشیش ضبط شد.

وی با اشاره به کشف و ضبط بیش از 2 هزار قلم داروی غیرمجاز افزود: دو باند قاچاق سلاح در این ایام متلاشی و 86 اسلحه از این افراد کشف شد.

وی افزود: در همین مدت 105 سلاح سرد از افراد مزاحم خیابانی کشف و ضبط شد.

متلاشی شدن یک باند سرقت خانوادگی خودرو با پنج عضو، که 11 مورد سرقت داشته‌اند نیز در همین بخش توسط سجادیان تشریح شد.

به گفته سجادیان، نوروز امسال بیشترین تصادفات در حوزه درون‌شهری رخ داده که البته در مجموع تصادفات درون‌شهری جرحی 11 درصد کاهش و تصادف‌های خسارتی 79 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد مجروحان داخل شهری 12 درصد و تعداد متوفیان درون‌شهری 22 درصد کاهش داشته است.

سجادیان ادامه داد: در حوزه برون‌شهری، تصادفات فوتی 43 درصد و تصادفات جرحی 6 درصد کاهش داشته است.

وی ابراز داشت: تعداد مجروحان برون‌شهری 19 درصد کاهش و متوفیان در تصادف برون‌شهری 50 درصد کاهش داشته است.

سجادیان همچنین در پاسخ به خبرنگاران در مورد علت تاخیرهای طولانی در برخی از ماموریت‌های 110 اظهار داشت: در این مرکز تماس‌های مردمی تفکیک و اولویت‌بندی می‌شود و مواردی مانند تصادف غیرجرحی و اختلافات شخصی در اولویت‌های پایین‌تر قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: ما منکر وقوع موارد تخلف در پلیس نیستیم و به سبب گستردگی عملیات پلیس 110 ممکن است مواردی معدود از تخلف نیز اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/2448/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول