اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه خبر داد

دستگیری دانشجوی هکر / تهدید برای نمره

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: جوانی که اقدام به هک کردن یک سایت اینترنتی کرده بود توسط پلیس فتا مراغه شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری دانشجوی هکر / تهدید برای نمره

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه عیسی هاتفی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت مدیر یک دانشکده مبنی بر نفوذ فردی به سایت دانشکده و با پیامی تهدیدآمیز اعلام کرده به دانشجویانی که نمره 9 گرفته‌اند نمره 10 داده شود وگرنه سایت آموزش دانشکده هک می‌شود که با توجه به حساسیت موضوع و امنیتی بودن مسئله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

هاتفی افزود: پس از وصول پرونده کاراگاهان این پلیس با استفاده از شیوه‌های پلیسی و با بررسی لیست دانشجویانی که در ترم‌های گذشته نمره 9 گرفته به فردی با هویت معلوم مظنون شدند.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم در فضای مجازی شبکه اجتماعی فیس بوک با اکانتی با نام خود اقدام به فعالیت می‌کند که با بررسی‌های فنی و پلیسی متهم شناسایی و دستگیر شد.

هاتفی اظهار کرد: هر چند متهم ابتدا منکر امر بود ولی در مواجهه با دلایل مستند راهی جز اقرار نیافت و بیان داشت با توجه به اینکه یکی از اساتید در یکی از دروس دانشگاه به بنده نمره 9 داده بود احساس می‌کردم به حق بنده اجحاف شده برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه اقدام به هک سایت دانشکده کردم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دوره جوانی دوره‌ای حساس از زندگی فرزندان است، بیان داشت: در این مرحله جوان سعی دارد توانایی‌های خود را به جامعه اطراف اثبات کند و اگر هدایت و نظارت نباشد سعی دارد به هر نحوی شده توانایی‌های خود را نشان دهد بدون آنکه بداند این گونه اقدامات جرم محسوب می‌شود که برای جلوگیری از این موارد باید نظارت به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی همچنین گفت: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند که دقت کافی در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی خود را داشته باشند و از اعتماد به دیگران خودداری کنند و از همه مردم تقاضا داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را سریعاً به شماره تلفن 110 یا سیستم پیامکی 110 گزارش کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول