اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

خسارت 650 میلیاردی محصولات کشاورزی طارم بر اثر سرما

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: همزمان با روزهای آغازین سال‌جاری در اثر سرما بیش از 650 میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی شهرستان طارم وارد شده است.

خسارت 650 میلیاردی محصولات کشاورزی طارم بر اثر سرما

مسعود زنگنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سرمای اخیر در استان زنجان اظهار داشت: سرمای اخیر تمام باغات و مزارع شهرستان طارم را تحت تاثیر قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار هکتار از باغات و اراضی زراعی شهرستان طارم تحت تاثیر سرمای اخیر قرار گرفته و خسارات قابل توجهی را متحمل شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به مبلغ خسارات وارده به محصولات کشاورزی شهرستان طارم اشاره و بیان کرد: میزان خسارت وارده در این شهرستان در مجموع 65 میلیارد تومان برآورد شده است.

این مسئول به درصد خسارات ناشی از سرما در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: 20 تا 80 درصد محصولات باغی شهرستان طارم در اثر سرما خسارت دیده‌اند.

زنگنه با بیان اینکه میزان آسیب به محصولات زراعی در شهرستان طارم 3 هزار و 400 هکتار بوده است، ادامه داد: مبلغ این میزان خسارت 271 میلیارد و 195 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه سطح باغات شهرستان طارم حدود 21 هزار هکتار است، افزود: در مجموع به 7 هزار و 200 هکتار از باغات شهرستان طارم در اثر سرمای روزهای آغازین سال خسارت وارد شده است که این میزان خسارت 381 میلیارد و 160 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: کل خسارات وارده به محصولات کشاورزی شهرستان طارم اعم از زراعی و باغی، 652 میلیارد و 355 میلیون ریال بوده است.

این مسئول با بیان اینکه به لحاظ وزنی 50 هزار تن از محصولات زراعی شهرستان طارم آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: همچنین میزان خسارت در محصولات باغی این شهرستان 22 هزار تن برآورد شده است.

زنگنه بیان داشت: محصولات سردرختی، انار، زیتون و گیلاس از جمله محصولات باغی شهرستان طارم به شمار می‌روند که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

وی بیان کرد: سیب‌زمینی، نخود فرنگی، باقالا و نشاء گوجه‌فرنگی نیز از محصولات زراعی شهرستان طارم به شمار می‌روند که خسارت حداکثری را متحمل شده‌اند.

انتهای پیام/73010/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول