اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کشته شدن ۹۴ شبه‌نظامی طالبان در افغانستان

وزارت کشور افغانستان از کشته شدن ۹۴ شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف این کشور خبر داد.

کشته شدن ۹۴ شبه‌نظامی طالبان در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز «یکشنبه» 17 فروردین با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه حملات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در 24 ساعت گذشته 94 شبه‌نظامی طالبان کشته، 20 نفر دیگر زخمی و 3 نفر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، این حملات در ولایت‎های «غزنی»، «بادغیس»، «بغلان»، «فاریاب»، «خوست» و «پکتیکا» به سوی ارتش ملی و امنیت ملی در این ولایت‎ها را اندازی شده است.

در اطلاعیه آمده است که در این حملات، 26 حلقه مین و تعدادی از جنگ افزارهای سبک و سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

اطلاعیه می‌افزاید که این مین‌ها از سوی طالبان به منظور حملات تخریبی و تروریستی در ولایت‌های افغانستان جاسازی شده بودند.

این در حالی است که روز گذشته نیز نیروهای امنیتی افغان در ولایت غزنی در جنوب افغانستان در دفاع از سایت‌های رای‌دهی در این ولایت 54 شبه‌نظامی طالبان را کشته و 16 نفر دیگر آنان زخمی شدند.

در همین حال، «عمرداوودزی» وزیر کشور افغانستان نیز شب گذشته در یک نشست خبری اظهار داشت که طالبان در 24 ساعت گذشته به منظور هدف قرار دادن مراکز رای‌دهی در ولایت‌های مختلف این کشور 140 مورد حمله انجام دادند، اما شهروندان افغانستان بدون ترس در پای صندوق رای حاضر شدند.

انتهای پیام/خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول