اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

ارائه خدمات اینترنتی در 50 باب از کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 50 باب از کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خدمات اینترنتی به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات اینترنتی در 50 باب از کتابخانه‌های عمومی زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی به اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: کتابخانه مرکزی زنجان در شش طبقه در حال احداث است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان زیربنای کتابخانه مرکزی زنجان را 18 هزار و 850 متر مربع اعلام کرد و بیان داشت: نبود کتابخانه مرکزی یک نقص برای استان زنجان محسوب می‌شود و بیشتر استان‌های کشورمان دارای کتابخانه مرکزی هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه کتاب‌های مختلف سنگی، مجلات و همه امکانات در اختیار کتابخانه مرکزی قرار می‌گیرد، گفت: سالانه 100 هزار جلد کتاب در اختیار کتابخانه‌ مرکزی قرار می‌گیرد.

احمدخانی به راه‌اندازی نخستین کتابخانه عمومی نابینایان با نام «اندیشه سپید» در زنجان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه با 690 متر مربع مساحت و 216 متر مربع زیربنا فعالیت می‌کند.

وی به راه‌اندازی بخش کودک در همه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: کودکان استقبال خوبی از بخش کودک کتابخانه‌های عمومی دارند.

* ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی در بین خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: سال گذشته سه سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تعمیر و تجهیز شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 40 درصد جمعیت استان زنجان در روستاها ساکن هستند، متذکر شد: در احداث کتابخانه عمومی سه سیاست در روستاها دنبال می‌شود.

احمدخانی با بیان اینکه از فضاهای مازاد موجود در روستاها برای احداث کتابخانه عمومی استفاده می‌شود، بیان داشت: سال گذشته 20 باب کتابخانه از طریق استفاده از فضاهای مازاد در روستاهای زنجان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های روستایی در مساحت‌های 180، 220 و 280 متر مربع احداث می‌شود، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند زیباسازی و فضاسازی داخلی کتابخانه‌های عمومی را افزایش دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه به فعالیت کتاب‌رسان سیار در روستاهای استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: کتاب‌رسان سیار به روستاهای فاقد کتابخانه عمومی برنامه‌های مختلفی ارائه می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه کتابخانه سیار در سه شهرستان زنجان، خدابنده و ماهنشان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: روستاییان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی استقبال خوبی از کتابخانه‌های سیار دارند.

احمدخانی با اشاره به اینکه 79 باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: 50 باب از کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خدمات اینترنتی به مراجعه‌کنندگان و علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 83 تاکنون 43 باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان افتتاح شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پایان اذعان داشت: امید است برگزاری برنامه‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان باعث ایجاد علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی شود.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول