اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گازپروم: وضعیت بدهی‌های اوکراین نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد

رئیس شرکت «گازپروم» روسیه هشدار داد که تکلیف بدهی‌های اوکراین در ازای خرید گاز باید هر چه زودتر روشن شود، در حالی‌که به گفته وزیر انرژی اوکراین، در صورت عدم توافق با طرف روسی، این کشور به دادگاه استکهلم مراجعه خواهد کرد.

گازپروم: وضعیت بدهی‌های اوکراین نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "آلکسی میلر" رئیس شرکت «گازپروم» روسیه روز شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که وضعیت پیرامون بدهی‌های اوکراین در ازای خرید گاز روسیه لازم است تا هرچه سریعتر حل و فصل شود. وضعیت کنونی نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد و این شرکت قصد ندارد بطور مجانی گاز به اوکراین منتقل کند. این بدهی‌ها باید هر چه زودتر پرداخت شوند.

به گفته رئیس شرکت گازپروم، بدهی گازی اوکراین هر ماه که می‌گذرد، افزایش یافته و مجموع پرداخت‌ها که پیش از این 50 درصد مبلغ کلی بود، اکنون به 20 درصد کاهش یافته است.

میلر افزود: در نتیجه این روند بدهی اوکراین به روسیه در پایان سال به 5.6 میلیارد دلار افزایش می‌یابد. این پول بسیار قابل توجهی است که برای شرکت گازپروم یک نتیجه منفی محسوب می‌شود، برای اینکه این مبلغ باید در طرح‌های سرمایه گذاری اساسی در طرح‌های این شرکت استفاده شود که وجود ندارد.

این در حالی است که "یوری پرودان" وزیر انرژی اوکراین نیز روز شنبه در نشست کابینه وزرا اعلام کرد که این کشور برای تجدید نظر در قیمت گاز طبیعی وارداتی از روسیه ممکن است به دادگاه داوری استکهلم مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه اگر مذاکرات با طرف روسی در خصوص قیمت گاز به نتیجه نرسد، چاره‌ای جز این ندارد، گفت: پیش از این برخی شرکت‌های اروپایی با متوسل شدن به این روش توانستند در توافقات گازی خود با روسیه تجدید نظر کرده و قیمت گاز خریداری کرده از روسیه را کاهش دهند.

وزیر انرژی اوکراین یادآور شد که البته هنوز فرصت هست تا در مذاکرات دوجانبه با مقامات مسکو در این خصوص به توافق رسید.

قیمت گاز روسیه برای اوکراین از اول آوریل سال جاری و بعد از لغو تمامی تخفیف‌ها مورد توافق قبلی بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت نفت و گاز اوکراین به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های قبلی طرف اوکراینی، به میزان 1.8 برابر افزایش یافته و به 485.5 دلار در ازای هر 1000 مترمکعب گاز رسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول