اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

بحران سرمازدگی گریبانگیر باغداران مشگین‌شهر شد

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وارد آمدن خسارت هنگفت به باغات مشگین‌شهر این بحران به وجود آمده را غیر قابل جبران برای باغداران مشگین‌شهری اعلام کرد.

بحران سرمازدگی گریبانگیر باغداران مشگین‌شهر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی عصر امروز در بازدید از باغات آفت‌زده مشگین‌شهر اظهار داشت: سرمای زودرس و برف سنگین در اوایل بهار اکثر باغات مشگین‌شهر را دچار خسارت سنگین کرده به طوریکه صد درصد میوه‌های سردرختی این شهرستان دچار خسارت شدند.

وی از سال 93 به عنوان سال بحران برای مردمان منطقه مشگین‌شهر و باغداران پرتلاش آن یاد کرد و افزود: باغداران این منطقه نگران وضعیت اقتصادی خود هستند چرا که تنها محل درآمد و تأمین معاش آنها از تولید محصولات باغی و همچنین فروش آن بوده که با وارد آمدن خسارت به باغات این شهرستان به عنوان تنها محصول پردرآمد مشگین‌شهر، باغداران دچار سردرگمی شدند.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این سرمازدگی و بارش نابهنگام شش هزار میلیارد ریال خسارت به باغات مشگین‌شهر زده و دیگر امیدی به تولید محصول مناسب از 15 هزار هکتار باغات این شهرستان نیست که سالانه 250 هزار تن محصول این باغات سرازیر بازارهای منطقه شده و در رونق اقتصادی منطقه تأثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس اضافه کرد: این وضعیت هم در نابسامانی اشتغال و همچنین نامطلوب بودن رونق اقتصادی بازار و فعالیت سردخانه‌ها تأثیرگذار بوده و اختلال ایجاد می‌کند که امیدواریم بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: بنده از طریق این کمیسیون و همچنین مسئولان دولت کریمه خسارت وارده را به باغداران پیگیری کرده و نسبت به جبران آن هر کاری که از دست بنده برآید، انجام می‌دهم تا جبران خسارت واقعی انجام شود که امیدواریم با نگاه واقع‌بینانه امیدواری به جمع باغداران منطقه برگردد.

انتهای پیام/62001/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول