اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرهاد رهبر:

اقتصاد مقاومتی حصارکشی دور خود نیست/سود بازار بورس ناشی از سوداگری است

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای حصارکشی دور خود نیست بلکه رویکردی تهاجمی را در عرصه اقتصاد دنبال می‌کند.

اقتصاد مقاومتی حصارکشی دور خود نیست/سود بازار بورس ناشی از سوداگری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، فرهاد رهبر دقایقی پیش در نخستین نشست شورای اداری استان سمنان که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در شبستان اعظم امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد، به تبیین بخش‌های مختلف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بحث جدید و موضوع تازه‌ای نیست و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قصد داشتند با استفاده از این عبارت نوعی گفتمان‌سازی در عرصه اقتصاد را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی سبب دقت بیشتر در طی مسیر اقتصاد در کشور می‌شود تا بتوانیم کشور و حکومتی پویا را تشکیل دهیم و به دست صاحب اصلی آن، حضرت مهدی(عج) برسانیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی سبب تنش بیشتر در جامعه می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه واقعیتی بوده که باید به خوبی محقق شود.

معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دولت خاتمی گفت: اقتصاد مقاومتی همراه با مقاومت در راه مقابله با کارشکنی‌های دشمنان داخلی و خارجی و خبائثی است که به دنبال شکست اقتصاد ایران هستند.

رهبر ادامه داد: دشمن در عرصه نظامی تجربه خوبی نداشت و مقابل ملت ایران شکست خورد و در نهایت نیز عقب‌نشینی کرد اما در عرصه اقتصادی همچنان برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تلاش است.

وی با بیان اینکه با تلاش مردم و همراهی مسئولان، دشمنان این آرزو  را نیز به گور خواهند برد، گفت: امروز با آینده‌پژوهی عالمانه می‌توانیم تمام فرصتهایی که دشمن می‌تواند برای ضربه زدن به ما از آنها استفاده کند را خنثی کنیم.

وی گفت: باید با تلاش همگانی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، همه تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کرد و در حقیقت اقتصاد مقاومتی می‌تواند به پیشرفت ما کمک کند.

این دکتری اقتصاد نظری گفت: راه‌های آسیب نرسیدن به اقتصاد توجه به فرهنگ اقتصاد مقاومتی مسدود می‌شود و این سیاست‌ها نه تنها رویکردی تدافعی نداشته بلکه به دنبال فعالیت‌های تهاجمی در عرصه اقتصاد است.

رهبر گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی هرگز فعالیت‌های خنثی یا تدافعی یا به عبارتی اقتصاد ریاضتی نیست و ایران باید بتواند با عرضه محصولات تولیدی خود در دنیا و همچنین رشد اقتصادی، مقابل آسیب‌های دشمنان بایستد.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول