اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی:

زورگیران حرفه‌ای در مشهد دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری سارقان حرفه‌ای که با طرح نقشه‌ای از شهروندان در مشهد زورگیری می‌کردند، خبر داد.

زورگیران حرفه‌ای در مشهد دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین بیدمشکی در تشریح عملیات دستگیری اعضای باند زورگیری در مشهد گفت: در روزهای پایانی سال گذشته چندین مورد سرقت از شهروندان توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری ریوی سفید رنگ که 2 زن و چهار مرد بودند به فوریت‌های پلیسی 110 گزارش شد و با اعلام شکایت مالباختگان، تحقیقات وسیعی در این باره در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های پرونده حاکی از آن بود که یک خودروی ریوی سفید رنگ در حالی که 2 مرد و یک زن جوان داخل آن بودند شهروندان را به عنوان مسافر سوار خودرو کرده و سپس در فرصتی مناسب با تهدید و زور وجوه نقد و وسایل آنان را ربوده و مالباخته را پیاده کرده و از محل می‌گریزند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: تحقیقات علمی با انجام چهره‌زنی متهمان آغاز شد و ماموران توانستند یکی از متهمان که رویا نام داشت و راننده خودروی ریو را شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کنند.

وی گفت: متهمان در ابتدا با تناقض‌گویی قصد انحراف مسیر تحقیقات پلیسی را داشتند اما در مواجهه حضوری با مالباختگان، شناسایی شده و با معرفی سمانه و مهدی به عنوان 2 همدست دیگر خود به ارتکاب سرقت‌های به عنف از شهروندان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی بلافاصله وارد عمل شدند و 2 متهم دیگر پرونده را در حالی که در محدوده شهرک صنعتی طوس مشهد پرسه می‌زدند، شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: اعضای باند در اظهارات خود بیان داشتند که در هر سرقت رویا یا سمانه روی صندلی جلو و کنار راننده می‌نشست تا همه چیز عادی به نظر برسد و یکی از سارقان نیز در صندلی عقب بود که به محض سوار شدن مسافر با زور و تهدید مرتکب سرقت می‌شدند.

بیدمشکی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی پلیسی متهمان 2 تن دیگر از اعضای باند را نیز به پلیس معرفی که در نتیجه کارآگاهان این متهمان را نیز دستگیر کرده‌اند که تاکنون پنج مالباخته شناسایی شده و تحقیقات گسترده در این باره ادامه دارد.

وی در پایان گفت: احتمال افزایش تعداد سرقت‌های انجام شده توسط این متهمان وجود دارد بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و توسط سرنشینان خودروی سواری ریوی سفید رنگ مورد سرقت واقع شده‌اند درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر برای پیگیری شکایت خود به دایره مبارزه با سرقت به عنف پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 8043700 تماس گرفته و اطلاعات خود را در مورد این باند در اختیار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار دهند.

انتهای پیام/2202/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول