اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سبب توسعه سیستان و بلوچستان می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سهم سیستان و بلوچستان از محل انباشت پول حاصل از انصراف مردم از یارانه‌ها و افزایش قیمت و فرآورده‎های نفتی بیشتر از سیار استان‎ها است.

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سبب توسعه سیستان و بلوچستان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: طرح هدفمندی یارانه‎ها جزو ضرورت‎های ملی است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با اصل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها همه مسئولان موافق هستند و بحث بر سر چگونگی اجرای این طرح است به گونه‎ای که افراد محروم از آن بهره‏‎مند شده و افراد متمکن انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کنند.

این مسئول اذعان داشت: قطعا استمرار عمومیت بخشیدن یارانه‎ها، تورم را در پی خواهد داشت. سیاست دولت کنترل تورم و نقدینگی بوده و نمی‎خواهد سیاست‎های آن در تناقض با سیاست‎های اقتصادی باشد.

هاشمی با بیان اینکه یکی از توفیقات دولت در کوتاه مدت، مدیریت تورم بوده است، افزود: عزم ملی امروز لازمه ضرورت‎های منافع ملی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت هدفمندی یارانه‎ها در استان اذعان داشت: فقط در سیستان و بلوچستان طی 37 دوره پرداخت‌های نقدی در مجموع 42 هزار میلیارد ریال معادل 21 برابر بودجه عمرانی به مردم پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: اگر این میزان بودجه را در گردشگر می‌داشتیم با حساب اینکه به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده می شد، حداقل چند شهرستان سیستان و بلوچستان هم اکنون از نعمت گاز برخوردار بودند. دوام یارانه‎ها به سبک فعلی با محرومیت استان‏‌ها مواجه است.

هاشمی جهت‎گیری دولت بر این استوار است که از محل افزایش فرآورده‌های نفتی و انصراف مردم از یارانه‌ها، به بهداشت و درمان کمک کند، به محیط زیست سامان دهد و کسب و کار و تجارت و صنعت را در استان‎های محروم رونق دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک پیام مثبت این مرحله از طرح این است که سهم سیستان و بلوچستان از محل انباشت پول حاصل از انصراف و افزایش قیمت و فرآورده‎های نفتی بیشتر از سیار استان‎ها است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های امسال دولت برای توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: قطعا شعله گاز را حداقل تا 18 ماه دیگر در سیستان و بلوچستان روشن خواهیم کرد.

این مسئول اذعان داشت: مدیران عالی و اجرایی استان به دنبال پیگیری ایجاد دو منطقه ویژه آزاد تجاری در دو منطقه استان، یکی در سیستان و دیگری در میرجاوه است. با ایجاد این دو منطقه، حجم مبادلات افزایش یافته و تجارت و اقتصاد دگرگون می‌شود که همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که نیازمند خدمات کالا و کشور هستند، رویکرد جدیدی را در عرصه شکوفایی این استان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/75004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول