اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران خبر داد

ثبت اقامت 9 میلیون گردشگر در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت 9 میلیون گردشگر در مازندران خبر داد و گفت: این اقامت تنها مربوط به مراکزی است که فعالیت آنها زیر نظر مراکز اقامتی و گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری بود.

ثبت اقامت 9 میلیون گردشگر در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دلاور بزرگ‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مازندران اظهار داشت: در سال جاری دستگاه‌های اجرایی به همدلی بیشتری در حوزه گردشگری رسیدند.

وی تصریح کرد: باید به این باور برسیم که به مقوله گردشگری در استان مازندران توجه بیشتری شود و اگر با این مقوله تفننی برخورد شود مازندران از این بابت ضرر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در ادامه به دغدغه‌ای که در بین مدیران استان مازندران برای توسعه گردشگری ایجاد شد اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسئولان استان مازندران بر دائمی بودن فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران تاکید دارند.

بزرگ‌نیا در ادامه خاطر نشان کرد: برای توسعه و حفظ گردشگری استان مازندران باید از نگاه سنتی به گردشگری خارج شویم و ذائقه‌های گردشگران را در تامین زیر ساخت‌های گردشگری استان مد نظر قرار دهیم.

وی بیان داشت: گردشگری در استان مازندران باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود به این دلیل که جذب گردشگر یک اقدام است و حفظ و صیانت از گردشگر نیز موضوع بسیار مهمی است که باید توجه شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات سایر استان‌ها برای جذب گردشگر گفت: توسعه گردشگری به رقابتی جدی در بین مسئولان استانی تبدیل شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران به اقامت بیش از 9 میلیون 195 هزار و 330 گردشگر در سطح استان مازندران اشاره و عنوان کرد: میانگین اقامت مسافران در مازندران به طور متوسط به چهار شب و پنج روز رسید.

وی در ادامه با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از مراکز اقامتی مازندران گفت: از آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته، 14 هزار و 403 بازرسی از مراکز مختلفی اقامتی در مازندران انجام شد.

بزرگ‌نیا خاطر نشان کرد: 157 واحد اقامتی و گردشگری اخطار دریافت کردند و 474 پرونده تعزیراتی تشکیل شد که میزان پرونده‌های تعزیراتی امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافت.

این مسئول میزان بنزین مصرفی استان در ایام نوروز را 85 هزار  و 217 لیتر اعلام کرد و گفت: در میزان بنزین 1.5 درصد رشد داشتیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران اضافه کرد: مصرف گازوئیل در مازندران نسبت به سال گذشته بالاتر رفت و این امر نشان دهنده توسعه سفرهای گروهی در استان است.

وی به رشد بازدید از مراکز فرهنگی مازندران اشاره و بیان کرد: حدود 4 میلیون 962 هزار و 540 بازدید انجام شد که این امر نشان می‌دهد که مراکز فرهنگی استان مازندران نیاز به توجه بیشتری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی مطرح کرد: از برپایی 447 غرفه صنایع دستی در استان 17 میلیارد و 691 هزار و 350 درآمد نصیب غرفه‌داران شد.

وی در ادامه به فعالیت جت اسکی‌ها در سواحل مازندران نیز اشاره کرد و گفت: 456 هزار و 400 نفر از قابلیت‌های جت اسکی در استان استفاده کردند.

بزرگ‌نیا گفت: در نظر سنجی که از جامعه آماری 10 هزار نفری در استان انجام شد نشان می‌دهد که مازندران از همه استان‌های کشور مسافر داشت.

انتهای پیام/86004/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول