اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

مدیریت استراتژیک لزوم داشتن مدیریت جهادی است

استاندار گلستان با تاکید بر داشتن مدیریت جهادی گفت: مدیریت استراتژیک لزوم داشتن مدیریت جهادی است.

مدیریت استراتژیک لزوم داشتن مدیریت جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استانداری گلستان در سال 1393 با تبریک فرا رسیدن سال 1393 و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: فراغتی در ایام نخست سال گذشته است و این فراغت برای مسئولان و مدیران استانی به معنی فراغت از کار نبوده بلکه یک استراحتی برای خدمت‎‎رسانی بیشتر به مردم بوده است.

وی ادامه داد: امسال با عناوین کلان روبه‌رو هستیم و موضوع اقتصاد یکی از مسائلی است که از سال گذشته مورد تاکید بوده و امسال نیز این تاکید و پرداخت به آن ادامه دارد بنابراین به این نتیجه می‎رسیم که باید عزم جدی‎تر از گذشته در این حوزه به کار بگیریم.

صادقلو با اشاره به شعار سال بیان کرد: از ابتدای شروع به کار در استان و از ماه‎های گذشته بر وجود یک مدیریت استراتژیک در استان تاکید داشته و دارم و یکی از مصداق‎های مدیریت جهادی داشتن مدیریت استراتژیک است.

وی اضافه کرد: مدیریت استراتژیک نیاز به افق مشخص، فهم شرایط موجود و آسیب‎شناسی آن و ترسیم روش‎ها و راهکارها برای خروج از شرایط فعلی و رسیدن به شرایط بهتر دارد.

* اسناد بالادستی بومی‎سازی شود

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تاکید در استان گلستان بر این است که باید اهداف سند بالادستی بر اساس نیازهای استان بومی‎سازی شود تا با سیستمی کردن آن علاوه بر اجرای آن در حالت فعلی، این اسناد بالادستی بومی‎سازی شده برای آیندگان نیز به کار بیاید.

صادقلو در ادامه با تاکید بر مدیران در خصوص ارائه گزارش عملکرد در سال گذشته و بررسی نقطه موجود دستگاه‎ها در حالت فعلی و مشخص کردن اهداف و برنامه‎های آینده گفت: مدیران دستگاه‎های اجرایی ظرف دو هفته نسبت به تهیه این گزارش اقدام کرده و آن را ارائه دهند تا نسبت به تهیه کتاب مدیریت استراتژیک اقدام فوری شود.

وی افزود:‎ یکی از عنوان‎های مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ که به نظر من در تمام حوزه‎ها لزوم آن مورد تاکید است مدیریت جهادی بوده و به نظر من یکی از نیازهای مدیریت جهادی داشتن هدف متعالی است زیرا نمی‎توان بدون هدف به سمت جلو حرکت کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تولید فکر و ایده نو در مدیریت جهادی بسیار مهم است؛ یکی از سوال‎هایی که به عنوان اشکال در دانشگاه‎ها مطرح می‎شود این است که به واقع چه میزان از مقالات و تحقیق‎هایی که توسط دانشگاه‎ها انجام می‎شود مورد بهره‎برداری قرار گرفته و کاربردی و قابل اجرا است؟

صادقلو تاکید کرد: پاکدستی و پاک چشمی یکی از اصول جدی در مدیریت جهادی است و این موضوعی است که مورد تاکید رئیس جمهور نیز قرار دارد.

وی اضافه کرد: عمل خوب در پنهان‎ترین حالت خود زیبایی خودش را نشان خواهد داد و عمل زشت نیز در پنهانی‎ترین حالت نمایان خواهد شد.

صادقلو در پایان ابراز داشت: بنابراین تمامی مدیران و مسئولان با یک عزم جدی و منطقی بر داشتن مدیریت استراتژیک و جهادی اهتمام ورزند تا تحقق شعار سال با سرعت بیشتری در عرصه میدان عمل نمایان شود.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول