اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه دائرة ‌المعارف‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم:

جلد دوازدهم دائرة المعارف قرآن کریم تدوین شد

مدیر گروه دائرة ‌المعارف‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از تدوین جلد دوازدهم دائرة المعارف 30 جلدی قرآن کریم و انتشار و عرضه آن در نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه خبر داد.

جلد دوازدهم دائرة المعارف قرآن کریم تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام علی خراسانی با اشاره به اینکه دائرة المعارف قرآن برای نخستین بار در جهان اسلام در 30 جلد منتشر خواهد شد گفت: این دائرة‌المعارف، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین دانشنامه قرآنی در حوزه معارف، علوم و اعلام قرآنی در جهان و از افتخارات تشیع و حوزه علمیه قم است و تلاش کرده‌ایم نگاه بی‌طرفانه‌ای به مباحث علمی داشته باشیم و آنها را به‌گونه‌ای جامع و بی کم و کاست ارائه کنیم.

وی تصریح کرد:‌ دائرة‌المعارف قرآن کریم، شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم، معارف و اعلام قرآنى است که به‌گونه‌اى آسان‌یاب و روان در دسترس قرآن‌پژوهان و اهل تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

‌حجت الاسلام خراسانی خاطرنشان کرد: از ویژگى‌هاى این دائرة‌المعارف، استوارى بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها، استفاده از منابع اصیل، متقن و دست اول، ارائه همه آرا و مبانى اصلى در هر موضوع، برخوردارى از نظام ارجاع درون مقاله‌‌اى و برون مقاله‌اى و بهره‌ورى از نثر معیار است.

مدیر گروه دائرة‌ المعارف‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اعلام اینکه تا کنون 11جلد از دائرةالمعارف قرآن منتشر شده است گفت: جلد دوازدهم این دائره المعارف که شامل 75 مدخل و مقاله بوده‌ اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به فرایند آماده سازی جلد سیزدهم افزود. هم اکنون در حال تحقیق و نگارش مدخل‌های حروف ش، د و ذ هستیم و امیدواریم جلد سیزدهم تا ماه مبارک رمضان برای عرضه در نمایشگاه قرآن آماده و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/2258/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول