اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت شورای ترافیک استان اصفهان

ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام اصفهان دائمی شد

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد گردشگری شهرداری اصفهان گفت: با تصویب شورای ترافیک استان، ممنوعیت تردد خودروهای عمومی، اتوبوس و تاکسی به میدان امام اصفهان دائمی شد.

ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام اصفهان دائمی شد

علیرضا صلواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های چند ساله ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام(ره) اجرایی شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تردد زیاد در حوالی آثار ثبت جهانی یونسکو ممنوع است، چندین سال بود که پیگیر اجرا شدن این خواسته حوالی میدان امام (ره) بودیم که با فراهم شدن زیرساخت‌ها امسال محقق شد.

وی با بیان اینکه چندین پارکینگ در حواشی میدان امام (ره) مهیا شد، افزود: در نهایت از 29 اسفند تا 15 فروردین این طرح انجام و از خیابان حافظ تا سه راه کرمانی و از میدان تا خیابان سپه و استانداری ممنوعیت اعلام شد.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد گردشگری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تردد خودرو و موتورسیکلت به سمت میدان امام(ره) ممنوع شده است، تصریح کرد: جهت سهولت رفت‌ و آمد خودرو‌ها در طی چند سال اخیر در خیابان حافظ و حکیم دو تا پارکینگ با ظرفیت یک هزار و 300 خودرو در محدوده میدان امام(ره) ایجاد و نیز پنج پارکینگ دیگر با ظرفیت 400 خودرو به اضافه پارکینگ‌های محلی ایجاد و جمعا برای یک هزار و 700 خودرو ظرفیت پارکینگ احداث شد.

*ایجاد دو ایستگاه دوچرخه در خیابان حافظ و سپه

وی ادامه داد: در کنار آن دو ایستگاه دوچرخه در خیابان حافظ و سپه احداث شده است که به شهروندان دوچرخه کرایه می‌دهد.

صلواتی با اشاره به اینکه در روز دوم فروردین قطار تفریحی در خیابان حافظ برای مسافران و گردشگران برای ورود به داخل میدان گذاشته شد،گفت: بعد از این اقدامات با کسبه هم هماهنگی و مجوز تردد موقت برای ساعات خاص برای بارگیری و بار اندازی انجام شد.

وی تاکید کرد: طبق نظر سنجی پلیس راهنمایی ‌و رانندگی و نیز شهرداری در ایام نوروز مردم رضایت 95 درصدی از آرامش خاص حاکم شده داشتند  که با جرات نیز می‌توان گفت، هویت بخشی به میدان و کاهش آلودگی زیست محیطی نیز در این ایام وجود داشت.

*تامین امنیت میدان امام(ره) در نوروز/سرقت و ناامنی گزارش نشد

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد گردشگری شهرداری اصفهان بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش پلیس امسال در ایام نوروز هیچ مورد سرقت و ناامنی در میدان گزارش نشد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس در روز 11 فروردین در شورای عالی ترافیک استان که با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیران استانی، مجمع امور صنفی و نماینده اصناف، نیروی انتظامی و شهرداری برگزار شد، مقرر شد که این محدودیت ادامه و میدان امام (ره) برای همیشه به روی وسایل نقلیه بسته شود.

بیان کرد: این ممنوعیت مقدمه‌ای است، برای پیاده راه کردن چهارباغ عباسی و احیای دولتخانه صفوی و پاسداری از محدوده تاریخی در مرکز اصفهان که به زودی محقق می‌شود.

* تردد اتوبوس و تاکسی در میدان امام(ره) ممنوع شد

وی همچنین در خصوص تردد اتوبوس شرکت واحد و نیز تاکسی به میدان امام(ره)  افزود: ورود اتوبوس و تاکسی به میدان ممنوع و خطوط موازی برای تغییر مسیر در نظر گرفته شد.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد گردشگری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایستگاه تاکسی هم به بیرون میدان منتقل شد، افزود: احداث خیابان آقا روح الله با موافقت میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که این خیابان در 180 متری میدان امام(ره) قرار دارد و خیابان حافظ را به خیابان نشاط متصل می کند.

وی گفت: با احداث این خیابان دسترسی‌های بافت پیرامونی میدان امام(ره) پایان سال جاری تسریع می‌شود.

انتهای پیام/63012/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول