اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی خبر داد

بازدید 83 هزار گردشگر نوروزی از مراکز تفریحی خراسان شمالی

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی از بازدید 83 هزار و 347 نفر گردشگر نوروزی از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی این استان خبر داد.

بازدید 83 هزار گردشگر نوروزی از مراکز تفریحی خراسان شمالی

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این تعداد گردشگر از 29 تا 15 فروردین از این مراکز بازدید کرده‌اند، بیان داشت: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم اعم از؛ موزه بزرگ باستان‌شناسی، موزه اسناد و نسخ خطی، بوستان‌های ملی باباامان و بش قارداش، قلعه جلال‌الدین گرمه و همچنین موزه تاریخ شهر و گرمابه جاجرم از جمله مراکز مورد بازدید گردشگران بوده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس 7 هزار و 378 نفر از موزه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم، یک هزار و 594 نفر از موزه قلعه‌جلال‌الدین گرمه، یک هزار و 552 نفر از موزه جاجرم، 46 هزار و 627 نفر از بوستان ملی باباامان و 26 هزار و 196 نفر از بوستان ملی بش قارداش بازدید کردند.

* اقامت 90 هزار مسافر نوروزی در خراسان شمالی

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی از اقامت 90 هزار و 608 مسافر در استان طی طرح نوروزی هم خبر داد.

به گفته وی، یک هزار و 142 نفر از این تعداد در هتل‌ها، یک ‌هزار و 620 نفر در مهمان‌پذیرها، 984 نفر در منازل استیجاری، 254 نفر در کمپ‌های موقت، 34 هزار و 685 نفر در مدارس، یک‌ هزار و 565 نفر در خوابگاه‌های دانشجویی، مهمان‌سراهای ادارات و سالن‌های ورزشی اقامت کردند.

کاظمی همچنین تعداد مسافران اقامت کننده در چادرهای مسافرتی را 48 هزار و 72 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد مسافر در سطح بلوارها و بوستان‌ها با حدود 9 هزار و 452 تخته چادر اقامت کردند.

* 453 بازدید از مراکز پذیرایی خراسان شمالی

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات نظارتی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت: در این راستا 453 بازدید از مراکز پذیرایی و رستوران‌های استان توسط تیم نظارتی این ستاد انجام شده است.

وی شمار بازدید از مراکز اقامتی استان در قالب طرح نوروزی را 274 مورد عنوان کرد و افزود: 124 مورد بازدید نیز از دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان انجام شده است.

به گفته کاظمی، 391 مورد بازدید نیز از مراکز اسکان مسافران اعم از کمپ‌ها، مهمان‌سراهای ادارات و منازل استیجاری انجام شده است.

* 108 مورد تذکر به مراکز اقامتی و پذیرایی خراسان شمالی

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی از 108 مورد تذکر به مراکز اقامتی و پذیرایی استان هم طی همین مدت توسط تیم نظارتی این ستاد خبر داد و گفت: از این تعداد 72 مورد تذکر مربوط به مراکز پذیرایی، 31 مورد مربوط به مراکز اقامتی و پنج مورد نیز به دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.

وی با اشاره به دو مورد تعلیق مربوط به مراکز پذیرایی استان اظهار کرد: یک مورد اخطار کتبی نیز به یک مرکز پذیرایی به خاطر برخی تخلفات ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین شمار مراکز مورد تشویق از سوی این ستاد را چهار مورد اعلام کرد.

بر اساس آمار نوروز امسال 2 میلیون و 163 هزار مسافر وارد خراسان شمالی شدند.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول