اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

روز هنر انقلاب پاسداشتی از تلاش هنرمندان انقلاب است

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی گفت: روز هنر انقلاب فرصتی است که می‌توان در این روز کارنامه هنر انقلاب اسلامی را بررسی کرد.

روز هنر انقلاب پاسداشتی از تلاش هنرمندان انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، حسن میلانی با بیان اینکه روز «‌هنر انقلاب‌» عنوانی است که در تقویم کشور به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی داده شده است، اظهار کرد: بر این اساس فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی باید بصورت صحیح به‌ دنیا عرضه شود و به ‌سرعت انتشار پیدا ‌کند.

وی خاطر نشان کرد: هنر ایرانی از جنس اعتقادات الهی و نمونه بارز آن شهدای ما بخصوص شهید آوینی است.

میلانی با تاکید بر اینکه شهید آوینی محصول انقلاب و ولایت است، اضافه کرد: بزرگ‌ترین هنر شهید آوینی زنده کردن یاد و خاطرات هشت سال دفاع مقدس و به تصویر کشیدن هنر مردان خدا که همان شهادت بود که در نهایت در مسیر زنده کردن این هنر عظیم خود را جاودانه کرد.

وی تصریح کرد: اگر در عرصه فرهنگ و هنر کشور، به ‌ویژگی‌های فکری و شخصیتی شهید آوینی توجه کنیم همچنان آن ویژگی‌ها به‌کار می‌آیند و با نگاه به آن ویژگی‌ها در این فضای فرهنگی می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: رسالت وجود حوزه‌های هنری چیزی جز این نیست که خاستگاه هنر انقلاب اسلامی ایران باشد و در این زمینه استعدادهای جوانان را شناسایی و شکوفا سازد.

وی اظهار کرد: در واقع روز هنر انقلاب اسلامی پاسداشتی از تلاش هنرمندانی است که در سایه‌سار انقلاب رشد کردند و به هنر و فرهنگ این سرزمین خدمت کردند.

میلانی گفت: حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به عنوان یک نهاد فرهنگی نسبت به تحلیل جایگاه هنر انقلاب و هنرمند انقلابی احساس وظیفه می‌کند و در این زمینه نیز گام بر می‌دارد.

انتهای پیام/60001/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول