اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ خواستار شد

لزوم پیوست فرهنگی در برنامه‌های اقتصادی و سیاسی

امام جمعه خارگ گفت: پیوست فرهنگی در تمام برنامه‌های اقتصادی و سیاسی باید مدّنظر قرار گیرد.

لزوم پیوست فرهنگی در برنامه‌های اقتصادی و سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی جمعه شب در نشست با مسئولان و مدیران اجرایی خارگ اظهار داشت: حرکت جهادی یکی از مصادیق عمل صالح محسوب می‌شود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند.

وی افزود: جهاد از ریشه «جهد» می‌آید و به معنای کوشش کردن است و در مقابل کلمه سکون قرار می‌گیرد و همین کوشش، برای جهاد باید با مبارزه همراه باشد، انسان گاهی میل به خوبی‌ها را دارد، اما توان سختی کشیدن و مبارزه را ندارد و لذا باید با موانع حرکت انسان و رسیدن به اهداف عالیه مبارزه کند و فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به انواع جهاد خاطرنشان کرد: جهاد در ابتدا معنای جنگیدن و مبارزه فیزیکی را می‌دهد، اما انواع مختلفی دارد، پیامبر (ص) اینگونه جهاد را جهاد اصغر نامید و همین جهاد به دو نوع دفاعی و ابتدایی تقسیم می‌شود. جهاد دفاعی یعنی مثل هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجم دشمن بایستیم و جهاد ابتدایی یعنی خود ما به دشمن حمله کنیم که دارای شرایطی است و در این مبحث نمی‌گنجد.

وی بیان داشت: ما در حال حاضر در کشوری هستیم که نظام آن مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و هر کس در پیشرفت آن بکوشد، کمک کرده است به پیشرفت اسلام و این عمل صالح می‌شود و هم نتیجه دنیوی دارد و هم اخروی و امیرالمومنین (ع) نیز در روایتی می‌فرماید بر شما باد کوشش، سختکوشی و آماده شدن و این را خطاب به ما مومنین گفته است تا همیشه بکوشیم و باید زمینه جهاد را در جامعه اسلامی فراهم کنیم.

امام جمعه خارگ در ارتباط با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ اظهار کرد: اقتصاد و سیاست حاشیه‌هایی مبتنی بر فرهنگ هستند و لذا لزوم پیوست فرهنگی در تمام برنامه‌های سیاسی و اقتصادی دیده می‌شود و باید این برنامه‌ها قبل از شروع آسیب‌شناسی شوند و مسائل فرهنگی آن را مورد بررسی قرار داد و قبل از شروع زمینه را برای پیاده‌سازی فرهنگ آن ایجاد کرد.

امام جمعه خارگ با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه آمریکا و ایران عنوان کرد: امام خمینی (ره) خطاب به ملت شریف ایران فرمودند اگر کارتر در عمر خود یک کار خیر به نفع مظلومین کرده باشد، همین قطع رابطه با ما بوده است و همین موضوع موجب شد که ما روی پای خود بایستیم و امروز شاهد هستیم که در بحث هسته‌ای و علمی پیشرفت شگرفی کرده‌ایم و باید این راه را تا رسیدن به استقلال اقتصادی نیز ادامه دهیم.

انتهای پیام/66006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول