اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین عنوان کرد

افزایش 29 درصدی ورود گردشگر به قزوین / تردد 7 میلیون خودرو از قزوین

استاندار قزوین با اشاره به افزایش 29 درصدی ورود گردشگر به این استان در تعطیلات نوروزی امسال از تردد 7 میلیون دستگاه خودرو در این ایام خبر داد.

افزایش 29 درصدی ورود گردشگر به قزوین / تردد 7 میلیون خودرو از قزوین

مرتضی روزبه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص قائم‌ آمارهای جمع‌بندی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای نوروز امسال و همچنین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین از اواخر دی ماه آغاز شد.

وی افزود: با توجه به تجربه خوب مدیران استان و هماهنگی موجود، خدمات مطلوبی به هم‌استانی‌ها و همچنین مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین با اعضای همه دستگاه‌های مربوطه تشکیل و کارگروه و کمیته‌های مختلف آن به صورت مطلوبی عمل کردند.

روزبه عنوان کرد: جنس خدمات در نوروز، سخت است چراکه در زمان تعطیلات و رفت و آمد همه مردم، باید به هموطنان خدمات ارائه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها استان قزوین نخستین استان کشور در کاهش سوانح و حوادث رانندگی شناخته شد.

استاندار قزوین ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال تردد 7 میلیون خودرو را در محورهای مواصلاتی استان قزوین شاهد بودیم که رقم قابل توجهی است.

روزبه با بیان اینکه محور قزوین ـ تهران از راه‌های پرتردد کشور در تعطیلات نوروزی شناخته شد، عنوان کرد: تلفات جاده‌ای ناشی از حوادث رانندگی در قزوین نیز در نوروز امسال 80 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی بیان داشت: حجم بالای تردد خودرو در محورهای استان قزوین نشان ‌دهنده ظرفیت خوب جاده‌های استان قزوین است.

استاندار قزوین با اشاره به میزان حضور گردشگر در استان در این ایام اضافه کرد: تا پایان سیزدهم فروردین ماه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی قزوین بازدید کردند.

روزبه گفت: میزان اقامت در هتل، مدارس، خانه‌های استیجاری و دیگر مراکز اقامتی استان نیز بیش از 212 هزار نفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال یک هزار مکان اقامتی برای مسافران و گردشگران نوروزی آماده‌سازی شد که از کیفیت مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود.

این مسئول یادآور شد: امسال شاهد افزایش 29 درصدی ورود مسافر به استان قزوین نسبت به سال گذشته بودیم.

استاندار قزوین تأکید کرد: خدمات مطلوبی به مسافران نوروزی حتی در ابتدای ورودی‌های استان و شهر ارائه شد.

روزبه در پایان با اشاره به نقش مطلوب دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در برقراری امنیت عنوان کرد: در گردشگری استان قزوین هنوز در ابتدای راه بوده و به اقدامات اساسی برای جذب گردشگر به عنوان یک مسئله جدی نیاز داریم.

انتهای پیام/2667/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول