اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

آذربایجان شرقی حائز رتبه اول جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بخش صنعت و معدن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی توانست رتبه اول در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بخش صنعت و معدن در کل کشور در سال 92 را کسب کند.

آذربایجان شرقی حائز رتبه اول جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بخش صنعت و معدن

محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در تبیین عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: در خصوص وضعیت طرح‌های مصوب سازمان، در بخش سرمایه در گردش از محل اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی، طی سال‌های 91 و 92 تعداد 839 مورد تقاضا به تصویب رسیده که مجموع تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها 21 هزار و 252 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: تعداد طرح‌های معرفی شده استان آذربایجان شرقی از طریق وب‌سایت هماهنگ 714 مورد است که جمع کل تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها نیز 17 هزار و 744 میلیارد ریال است.

عظمایی با بیان اینکه تعداد طرح‌های معرفی شده توسط کارگروه مرکزی و پذیرش در بانک 674 مورد است، خاطر نشان کرد: مجموع رقم تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها 12 هزار و 344 میلیارد ریال است.

وی در خصوص وضعیت طرح‌های مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از محل اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش سرمایه ثابت در سال‌های 91 و 92 نیز گفت: تعداد این طرح‌های تصویب شده در کارگروه استانی 111 مورد بوده است که جمع کل تسهیلات مصوب این طرح‌ها 2 هزار و 322 میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در پایان با بیان اینکه وفاق و همدلی و همیاری مسئولان و فعالان اقتصادی و نیز تشکل‌های صنعتی و تجاری موجبات توسعه و پیشرفت در بخش‌های صنعت و معدن و تجارت این استان را با وجود مشکلات عدیده فراهم کرده است، یادآور شد: میزان بهره‌مندی آذربایجان‌شرقی از تسهیلات در سطح کشور قابل توجه بوده و مورد رصد فعالان اقتصادی سایر استان‌ها قرار گرفته و این موفقیت در طول سال‌های اخیر برای این استان بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/60002/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول