اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

مبادا طبقات مستضعف زیر چرخ تحول اقتصادی محو شوند

امام جمعه موقت اردبیل گفت: مبادا در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اقشار ضعیف و مستضعف جامعه زیر چرخ تحول اقتصادی محو شوند.

مبادا طبقات مستضعف زیر چرخ تحول اقتصادی محو شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: دولت کریمه جمهوری اسلامی ایران باید حواس خود را جمع کند تا در عملیاتی کردن مرحله جدیدی از هدفمندی یارانه‌ها اقشار ضعیف و طبقات پایین جامعه که ولی نعمت این انقلاب هستند و همواره پشتیبان این نظام بودند، دچار فراموشی نشوند چرا که قشر مرفه در اجرای این مرحله زیاد دچار آسیب نمی‌شوند اما طبقات پایین‌تر بیشتر از این بابت آسیب می‌بینند که ضرورت دارد در این زمینه دولت تدابیر ویژه بیندیشد.

پارلمان اروپا یک بام و دو هوا رفتار نکنند

استاد اخلاق با محکوم کردن قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران و نقض شدن حقوق بشر در این کشور تصریح کرد: ناقضان حقوق بشر که خود در آدم‌کشی و ایجاد فتنه‌های مختلف دست دارند و دستشان آلوده به خون هزاران انسان بیگناه است امروز دم از حقوق بشر و دفاع از این معیار و ملاک می‌زنند در حالی که این رفتارها خنده‌آور است.

این مسئول خاطر نشان کرد: غربی‌ها با بهانه قرار دادن حقوق بشر در صدد مبارزه با اسلام و دین الهی هستند و بیشتر علاقه دارند تا ترویج فساد در عالم بشر اتفاق بیفتد و باید به این اوضاع و روزگار بشر معاصر گریه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سئوال ما اینجاست که چه کسانی به این غربی‌ها که خودشان از پیشروترین ناقضان حقوق بشر و دموکراسی هستند این جسارت و جرأت را داده که علیه ما قطعنامه صادر کنند و ملت ایران را متهم به برخی رفتارهای خلاف واقع کنند.

امام جمعه موقت اردبیل با هشدار به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای که نباید غفلت کرده و به نام مذاکره هسته‌ای باب گفت‌و گو با غربی‌ها را در حوزه حقوق بشر باز کنند، بیان کرد: آنها به غیر از ضربه زدن به دینداری و دستاوردهای این نظام به هیچ چیز راضی نمی‌شوند و در دلشان آن قدر بغض، کینه و عداوت دارند که بخواهند علیه این ملت هر روز توطئه‌ای به راه اندازند.

فروغی یادآور شد:‌ غربی‌ها با حمایت آشکار از فرقه‌های ضاله همچون بهائیت و وهابیت انتظار دارند تا ما آنها را به رسمیت بشناسیم در حالی که در یک تناقض آشکار آمریکایی‌ها فرقه داوودیه در این کشور را که طرفدارانشان در این کشور مجموعه‌ای را تشکیل داده بودند به آتش کشیده و این رفتار یک بام و دو هوای آنها واقعاً خنده‌دار است.

وی ادامه داد: لیبرالیست امروز به مرحله‌ای از شکست و زوال رسیده که با قدرت پوشالی خود سعی می‌کنند خود را از این مهلکه نجات دهند و ترس واقعی آنها از ترویج ایده حب و دین، تشیع و ولایت است که به معنای وعده حقیقت و حقانیت الهی آنها را به وحشت انداخته است.

فروغی گفت: ‌ما امروز باید بصیر و هوشیار باشیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم و با تکیه بر سیاست اقتصاد مقاومتی توجه خود را به امکانات و توانمندی‌های داخلی بدهیم تا دشمن به خود جرأت و جسارت طمع‌ورزی ندهد.

انقلاب معنوی و فاطمی در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل با قدردانی از حضور مردم مؤمن و وفادار اردبیل و عاشق اهل بیت این شهر در برنامه‌های ایام فاطمیه و برپایی محافل حزن و اندوه و همزبانی با مظلومیت حضرت علی (ع) در دفاع از حقانیت کوثر نبی مکرم اسلام افزود: حضرت زهرا (س) به معنای واقعی کوثر بی‌پایان است و تمام عالم از فیض او بهره‌مند هستند به طوریکه جمال و جلال الهی در عظمت وجود حضرت زهرا (س) متجلی شده است.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم آذربایجان در عزاداری ایام فاطمیه تصریح کرد:‌ این عشق و ارادت نشان داد که یک انقلاب معنوی، علوی و فاطمی در تمام دنیا در حال شکل‌گیری است و باید به این اصالت و تفکر افتخار کرد.

فروغی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در روابط اجتماعی باید تقوای الهی و رضای معبود در نظر گرفته شود و بر خلاف سیستم حاکم در دنیا که منفعت‌طلبی و سودجویی در روابط حاکم است توحید، تقوا و عدالت در این زمینه حاکم باشد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر این امر تحقق پیدا کند ما خانواده‌ای پر از مهر و عطوفت، دوستی و مهربانی خواهیم داشت و کینه، دشمنی و عداوت از زندگی‌ها رخت بر می‌بندد.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول