اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز هشدار داد

توطئه استحاله فرهنگی و درونی کشور/تغییر آرمان‌های انقلاب

امام جمعه تبریز نسبت به توطئه استحاله فرهنگی و درونی کشور هشدار داد و گفت: مسئولان فرهنگی، باید با حساسیت مراقب رخنه‌های بسیار خطرناک فرهنگی باشند.

توطئه استحاله فرهنگی و درونی کشور/تغییر آرمان‌های انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری همواره از روی حکمت بوده و برای مسئولان لازم الاجراست، اظهار کرد: مسیر پر افتخار «اقتدار ملی» با تمرکز مسئولان و مردم بر شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با شتاب بیشتری پیموده می‌شود.

خطیب جمعه تبریز اهتمام جدی درباره دو عنصر اقتدار ملی یعنی اقتصاد و فرهنگ را ضروری برشمرد و افزود: اگر رهبری امسال در کنار اقتصاد، مسئله فرهنگ را نیز مطرح کردند به این دلیل است که مسائل اقتصادی امری بسیار مهم و ضروری بوده و بدون پشتوانه فرهنگی استقلال نظامی و اقتصادی نیز بی‌فایده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» افزود: در بحث حماسه سیاسی مردم آنچه را که انتظار می‌رفت خلق کردند و با دو حرکت بزرگ خود یکی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دیگری در راهپیمایی عظیم و سراسری 22 بهمن، حماسه سیاسی را محقق کردند اما حماسه اقتصادی به صورت مطلوب محقق نشد که امیدواریم مسئله اقتصاد به نحو مطلوب امسال عملی شود.

آرمان‌های رهبری در مقام عمل پیاده شود

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: برای دستیابی به آرمان‌های مورد نظر مقام معظم رهبری که اوج پیشرفت و توسعه کشور است باید شعار امسال بطور جدی عملیاتی شود و به سخنرانی، بنر، پلارکارد و... پرهیز و در مقام عمل پیاده شود.

وی با بیان اینکه در 35 سال گذشته دشمنان از راه‌های مختلف از جمله جنگ، کودتا، حنایت از تروریست‌ها، فتنه‌گران و ... برای تضعیف و سرگونی نظام انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند اما با هوشیاری ملت ایران و رهبری خنثی شده است.

استحاله فرهنگی و درونی هدف اصلی دشمنان است

وی افزود: دشمنان این بار و همچنان استحاله درونی و فرهنگی و تضعیف اقتصاد کشور را دنبال می‌کنند تا با تغییر آرمان‌های انقلاب و تضعیف اقتصاد مردم را از انقلابشان پشیمان کنند تا به اهداف مورد نظر خود برسند.

آیت الله شبستری در تشریح علت اهمیت فرهنگ، خاطر نشان کردند: فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی را بر جامعه و کشور دارد.

وی تمرکز دشمنان بر موضوع فرهنگ را ناشی از اهمیت فوق‌العاده این موضوع دانست و تاکید کرد: مسئولان فرهنگی، باید با حساسیت و هوشیاری مراقب رخنه‌های بسیار خطرناک فرهنگی باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند.

استکبار به دنبال تکرار سرنوشت اندلس در ایران است

امام جمعه تبریز گفت: در صورت تحقق استحاله فرهنگی دشمن دیگر به چیز دیگری نیاز ندارد و کشور خود به خود پوسیده می‌شود و به سرنوشت اندلس دچار می‌شود.

وی گفت: نقشه استکبار جهانی استحاله فرهنگی تدریجی با تضعیف اعتقاد دینی مردم و بی سر و صدا است و همانند تهاجم نظامی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در عین حال از مظلومیت فرهنگ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه از نظر مسئولان کشور در گذشته و در حال حاضر اعتبارات لازم برای پیشرفت فرهنگی اعتنا و توجه لازم نمی‌شود و به خاطر این موضوع بود که رهبر عزیز امسال در شعار سال مسئله فرهنگ را اضافه کردند تا توجه ویژه شود.

آیت الله شبستری تاکید کرد: غیرتمندان و مردان و زنان تبریز و آذربایجان مگر انقلاب ما انقلاب فرهنگی و اسلامی نبود، مگر شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان عنوان نکرده‌اند به خاطر اسلام، ولایت و رهبری شهید شده‌اند چرا اجازه پایمال شدن خون شهدا را می‌دهیم و یک عده احساس مسئولیت نمی‌کنند.

وی خطاب به تمام رسانه‌ها، روحانیت، مبلغان، فرهنگ و ارشاد، متولیان فرهنگی گفت: هشدار رهبری را جدی بگیرند واقعیت‌ها را درک کنند و مسئولان نظام خصوصا متولیان فرهنگی هشدار رهبری به نامگذاری امسال و توجه خاص به مسائل فرهنگی را جدی بگیرند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، افزود: تحقق شعار امسال از عهده یک شخص و وزارتخانه برنمی‌آید بلکه همه باید به این موضوع‌ها حساسیت داشته باشیم.

ملت ایران اجازه دخالت مجدد غربی‌ها و آمریکا را نمی‌دهد

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا گفت: بزرگ‌ترین خدمت آمریکا به کشور ما، قطع رابطه سیاسی این دولت ظالم با ما بوده است.

امام جمعه تبریز گفت:‌ آمریکا باید بداند رهبر و ملت ایران هرگز اجازه نمی‌دهند غربی‌ها به ویژه ابر جنایت آمریکا در امور داخلی ایران مجددا دخالت کنند.

انتهای پیام/60002/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول