اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

ایران نیازی به برقراری رابطه با آمریکا ندارد

امام جمعه عنبرآباد گفت: اساس روابط خارجى ما استقلال، آزادى و منافع کشور است و ایران نیازمند برقراری رابطه با آمریکا نیست.

ایران نیازی به برقراری رابطه با آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عنبرآباد اظهار داشت: عمده تلاش اهل بیت و قرآن این است که جهت‌گیری کلی زندگی انسان‌ها، الهی شود و عمده تلاش دشمن این است که انسان‌ها به ویژه جوان‌ها در جهت اهل بیت نباشند.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های زندگی حضرت فاطمه (س) که همان زندگی اهل بیت است، عنوان کرد: در ارتباط با خداوند خود را طلب کار نمی‌دانند بلکه خود را بدهکار امام می‌دانند در نتیجه واجبات را دقیق و کامل انجام می‌دادند تا توان داشته باشند نوافل و مستحبات را انجام دهند.

امام جمعه عنبرآباد به مناسبت سالروز قطع مناسبات سیاسى ایران و آمریکا بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، «تا قطع تمام وابستگی‌ها با دولت جهان‌خوار و ظالم آمریکا که صرفا نوکر ذلیل می‌خواهد، رابطه برقرار نخواهیم کرد».

دشت‌آبادی با تأکید بر روابط حسنه سیاسى و اقتصادى فرع بر احترام متقابل گفت: اساس روابط خارجى ما استقلال و آزادى و منافع کشور است و ایران نیازمند ارتباط با آمریکا نیست.

وی با اشاره به 20 فروردین روز ملى فناورى هسته‌ای ادامه داد: 20 فروردین ماه سال 85 خبر دستیابى ایران به فناورى غنى‌سازى اورانیوم و راه‌اندازى یک زنجیره کامل غنى‌سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران اعلام شد.

وی تصریح کرد: در سالروز جشن فناورى هسته‌ای، جاى دانشمندان ایرانى از جمله شهید مسعود على‌محمدى، شهید مجید شهریارى، شهید داریوش رضایى‌مقدم و مصطفى احمدى‌روشن خالى است.

امام جمعه عنبرآباد بر همراهی فرهنگ و اقتصاد در شعار سال جدید تأکید کرد و افزود: شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره مورد دشمنی نظام سلطه بوده است، بیان کرد: این دشمنی در طول بیش از 35 سال گذشته صورت‌های مختلفی به خود گرفته است و دشمن به طرق مختلف تلاش کرده تا انقلاب اسلامی را از میانه راه با شکست مواجه سازد.

دشت‌آبادی خاطرنشان کرد: در میان اهداف و تلاش‌های دشمن برای از میان بردن نظام جمهوری اسلامی دو هدف آنها از خطر بیشتری برای نظام برخوردار است که شامل استحاله درونی و تغییر اهداف نظام اسلامی و خسته شدن مردم از تداوم انقلاب اسلامی و بازگشت از راه نورانی امام و شهدا است.

وی با بیان اینکه دشمن ابزار اقتصادی را برای این هدف مناسب دیده است، اذعان داشت: بر این اساس است که دو عنصر فرهنگ و اقتصاد در شعار سال کنونی همنشین شده‌ و در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/80031/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول