اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
هم‌زمان با نزدیک شدن به موعد خروج کامل نظامیان آمریکایی از ماناس مطرح شد

«آتامبایف»: قرقیزستان همکاری با آمریکا را ادامه خواهد داد

رئیس جمهوری قرقیزستان هم‌زمان با آمادگی آمریکا برای خروج کامل از پایگاه ماناس در بیشکک گفت: همکاری‌های کشورش با آمریکا در آینده نیز بر اساس منافع ملی انجام خواهد شد.

«آتامبایف»: قرقیزستان همکاری با آمریکا را ادامه خواهد داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «الماسبیک آتامبایف» این مطلب را در دیدار با «نیشا دسای بیسوال» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کشورهای اسیای جنوبی و مرکزی در بیشکک بیان کرد.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا و رئیس جمهوری قرقیزستان در این دیدار مسائل مربوط به همکاری بین «بیشکک» و واشنگتن‌ را در زمینه‌های مورد علاقه بررسی کردند.

در این دیدار، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از رئیس جمهوری قرقیزستان برای حمایت از تلاش‌ نیروهای ائتلاف بین‌المللی در امر تثبیت اوضاع در افغانستان سپاسگزاری و سهم مرکز ترانزیت «ماناس» در تامین امنیت در افغانستان و منطقه آسیای مرکزی‌ را با ارزش عنوان کرد.

رئیس جمهوری قرقیزستان نیز به نوبه خود تاکید کرد که کشورش همکاری با آمریکا را بر اساس منافع ملی در آینده نیز ادامه خواهد داد.

به گفته رئیس جمهور قرقیزستان، مسائل امنیت منطقه از موضوعات کلیدی در سیاست خارجی کشورش است.

بازدید دو روزه این مقام وزارت امور خارجه آمریکا از قرقیزستان در حالی است که واشنگتن و بیشکک اعلام کرده‌اند، پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه «ماناس» تا ماه جولای سال 2014 تخلیه و فعالیت آن تعطیل می‌شود.

بیسوال در دومین مرحله بازدید خود از آسیای مرکزی از قزاقستان، روز پنجشنبه وارد بیشکک شد.

به گفته منابع رسمی، وی در دیدار با مقامات این کشور همزمان با چشم‌انداز روابط دوجانبه، در مورد امنیت منطقه و رویدادهای اخیر در محدوده جامعه کشورهای همسود نیز تبادل نظر کرده‌ است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول