اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم عنوان کرد

بازدید بیش از 112 هزار نفر از اماکن تاریخی قم

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم از بازدید 111 هزار و 945 نفر از اماکن تاریخی شاخص این استان در 15 روز گذشته خبر داد.

بازدید بیش از 112 هزار نفر از اماکن تاریخی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم, عیسی رضایی اظهار داشت: بیت حضرت امام خمینی(ره)، تیمچه بازار، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا، کاروانسرای پاسنگان، مسجد جامع، گنجینه آثار مراجع، موزه زند و یزدان پناه از شاخص ترین آثار تاریخی استان قم است.

وی بیان داشت: 12 هزار و 763 نفر از بیت امام خمینی(ره)، 59 هزار و 847 نفر از تیمچه بازار، سه هزار و 97 نفر از مقابر گنبد سبز، هفت هزار و 469 نفر از خانه ملاصدرا، دو هزار و 563 نفر از کاروانسرای پاسنگان و سه هزار و 161 نفر نیز از مسجد جامع قم بازدید کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم اضافه کرد: 12 هزار و 306 نفر از گنجینه آثار مراجع، یک‌هزار و 281 نفر از موزه یزدان پناه و 9 هزار و 458 نفر از موزه زند در این مدت بازدید کردند.

رضایی با اشاره به وجود 50 اثر تاریخی قابل بازدید در استان قم گفت: این اماکن شامل اماکن ثبت شده تاریخی و بقاع ثبت شده امامزادگان است.

وی در ادامه به تعداد بالای آثار تاریخی در قم اشاره کرد و افزود: 350 اثر ثبت شده در استان قم وجود دارد که برخی از این اماکن به دلایل مختلفی چون فراهم نبودن زیرساخت‌ها، نبود و یا مسدود بودن راه‌های و نیز شرایط آثار، امکان بازدید از همه اماکن وجود ندارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم یادآور شد: این آمار بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی ستاد، تعداد بازدیدکنندگان از 26 اسفندماه سال گذشته تا چهاردهم فروردین ماه امسال محاسبه شده است.

رضایی تصریح کرد: بیت تاریخی امام خمینی(ره) و موزه آثار مراجع امسال بیشترین بازدیدکنندگان را داشته است.

انتهای پیام/2258/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول