اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

لازمه سیر مسیر عبودیت توجه به سلامتی و قوای جسمانی است

امام جمعه سلماس با اشاره به قرارگیری در آستانه روز جهانی بهداشت، گفت: لازمه سیر مسیر عبودیت توجه به سلامتی و قوای جسمانی است.

لازمه سیر مسیر عبودیت توجه به سلامتی و قوای جسمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوا بزرگ‌ترین عامل در سعادت دنیا و آخرت بندگان الهی است.

وی در بخش نخست خطبه‌های امروز در ادامه سلسله مباحث قرآنی خود در خطبه‌های نماز جمعه، به شرح آیاتی از سوره مبارکه صاد و اوصاف موجود در آن برای  پیامبران الهی اشاره کرد.

موسوی در این راستا مقام عبودیت و بی‌‌اعتنایی آنان به مسائل غیر خدایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اخلاص در عمل و بصیرت از جمله ویژگی‌های پیامبران بزرگ الهی بوده است که باید به عنوان الگو و سرمشق همه مسلمانان مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگر خطبه‌های خود، اشاره‌ای به مناسبت‌های هفته داشته و با توجه به 18 فروردین ماه، روز جهانی بهداشت و سلامتی، به دستورات موکد اسلام در این رابطه اشاره و بیان کرد: عقل سالم در بدن سالم است و باید برای بهره‌گیری بیشتر از دنیا در مسیر عبودیت و بندگی، به سلامت خود نیز توجه کنیم.

امام جمعه سلماس همچنین به 19 فروردین ماه، سالروز شهادت آیت‌الله سید محمد باقر صدر و خواهر مظلومه وی، بنت‌الهدی در سال 1359 توسط رژیم بعثی عراق اشاره کرد و افزود: باید همواره نام این شهدای بزرگ را در تاریخ زنده نگه داریم و پیرو راه آنان باشیم.

وی همچنین به مناسبت‌های مختلف بیستم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: این روز، به عنوان سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، روز ملی فناوری هسته‌ای و روز هنر انقلاب اسلامی شناخته شده که مصادف با سالروز شهادت متفکر بسیجی شهید مرتضی آوینی در سال 1372 نیز است که به عنوان یکی از روزهای مهم در تاریخ کشورمان محسوب می‌شود که هر یک از مناسبت‌های آن نشانگر حرکت در مسیر استقلال و عزت کشور بوده است.

موسوی همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی به کشورمان، بنیاد مسکن اسلامی را یکی از این دستاوردها عنوان و خاطر نشان کرد: 21 فروردین ماه نیز سالروز تأسیس این بنیاد در کشور بوده که مصادف با شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی نیز است که در سال 1378 به دست گروهک منافقین به درجه رفیع شهادت رسید.

وی گفت: مرور این صفحات تاریخ می‌تواند ما را در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا که برای پیروزی و عزت انقلاب اسلامی کوشیده‌اند، راسخ‌تر کرده و در رشد شعور اجتماعی افراد نیز موثر باشد.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول