اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

نوروز جهانی شود/ کشورهای منطقه به وحدت بیشتر توجه کنند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نوروز باید جهانی شود، گفت: ضروری است تا کشورهای منطقه در شرایط فعلی به وحدت بیشتر توجه کنند.

نوروز جهانی شود/ کشورهای منطقه به وحدت بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در جمع نمازگزاران سمنانی اظهار کرد: جشن‌هایی که به دنبال فرارسیدن عید نوروز در سراسر ایران اسلامی برپا می‌شود، بسیار زیبا و قابل توجه بوده و این می‌طلبد تا تلاش کنیم فرهنگ نوروز جهانی شود.

وی با بیان اینکه عید نوروز فرصت خوبی برای توجه جهانیان به خصوص دولت‌ها و ملت‌های منطقه به وحدت و یک‌پارچگی است، تاکید کرد: در این شرایط، همه کشورهای منطقه باید بکوشند تا حول محور فرهنگ نوروز، به هم‌گرایی و وحدت برسیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: جشن عید نوروز که هر ساله به واسطه آن میلیون‌ها ایران و فارسی‌زبان با هم دیدار می‌کنند و گرد هم می‌آیند، ظرافت‌ها و زیبایی‌هایی دارد که در شرایط کنونی باید بیشتر بدان توجه شود.

تقوی با بیان اینکه نوروز با چنین پیشینه و فرهنگی می‌تواند عیدی جهانی شود، گفت: نوروز نشان‌دهنده وحدت، هم‌گرایی، همکاری و هم‌فکری است و باید بدان توجه داشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: امروز شاهد برگزاری جشن‌های گسترده عید نوروز در چند کشور منطقه هستیم و هر ساله تلاش‌های متعددی به صورت مشترک در این کشورها انجام می‌شود که باید گسترش یابد.

وی اضافه کرد: دولت و مسئولان و رایزنان فرهنگی کشورمان باید تلاش کنند تا جشن نوروز بین کشورهایی که از این فرهنگ استقبال کرده‌اند یا به زبان فارسی آشنایی دارند، بیشتر ترویج شود.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول