اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / فارس گزارش می‌دهد

تردد 4 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی زنجان/ عبور 16 میلیون مسافر

از روز 25 اسفندماه سال 1392 تا 13 فروردین 93 بیش از 4 میلیون و 170 هزار خودرو و 16 میلیون مسافر در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد داشته‌اند.

تردد 4 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی زنجان/ عبور 16 میلیون مسافر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کار ستاد تسهیلات نوروزی استان زنجان از روز 25 اسفند ماه سال 1392 با حضور ادارات و دستگاه‌های مسئول استان زنجان آغاز شد.

استان زنجان که یکی از استان‌های محوری و در شاهراه اتصالی شمال غرب به شرق و مرکز کشور قرار دارد اقدامات گسترده‌ای را به ریاست جمشید انصاری، استاندار زنجان برای پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی آغاز کرد.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه نظارت‌های خوبی در استان در زمینه ارائه خدمات به مسافران نورزی انجام شده است، اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها و داشته‌های استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی استفاده شده است.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه مباحث و مسائل واگذار شده به ستاد هماهنگی خدمات سفر به صورت روزانه باید در استان زنجان پیگیری می‌شود، اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن میز کار برای هر یک از ادارات در محل ستاد هماهنگی خدمات سفر، نیروهای دستگاه‌ها در این میزها مستقر و نیروی ثابتی را به عنوان نماینده به ستاد هماهنگی خدمات سفر استان معرفی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امیدواریم عید نوروز بدون حادثه در استان سپری و همه مسافران از حضور خود در استان زنجان لذت ببرند.

* تردد 4 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: از روز 25 اسفند ماه سال 1392 تا 13 فروردین 1393 بیش از 4 میلیون و 170 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد داشته‌اند.

محمدرضا آقاخانی با بیان اینکه اگر فرض کنیم با هر خودرو سه نفر در محورهای استان تردد داشته‌ باشند، تصریح کرد: در اینصورت در حدود 16 میلیون مسافر نوروزی در محورهای استان زنجان تردد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه فقط در روز بیش از 160 هزار خودرو در محورهای استان تردد داشته است، ادامه داد: میزان ترددها در استان زنجان رشد داشته است اما آمار دقیق و کلی این ترددها پس از پایان سفرهای نوروزی مشخص و اعلام خواهد شد.

این مسئول در مورد نوع خودرهایی که از محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد داشته‌اند، ادامه داد: 89 درصد از وسایل نقلیه خودروی سبک و 11 درصد نیز خودروی سنگین بوده است.

* اقامت شبانه حدود 40 هزار نفر در مراکز اقامتی استان زنجان

مسئول کمیته آمار و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان نیز در زمینه تعداد اقامت‌های شبانه صورت گرفته در استان زنجان گفت: از 29 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال‌جاری تعداد 39 هزار و 237 اقامت شبانه در استان زنجان صورت گرفته است.

غلامرضا نجفلو افزود: از این تعداد 3 هزار و 251 نفر در هتل، 2 هزار و 189در مهمانپذیرها، 2 هزار و 645 نفر در هتل آپارتمان‌ها، 2 هزار و 855 نفر در کمپ‌های موقت، 20 هزار و 953 نفر در مدارس، 2 هزار و 352 نفر در مراکز اقامتی و مهانپزیرهای ادارات و دستگاه‌های استان و 2 هزار 596 نفر در 579 تخته چادر اقامتی استان و شماری نیز در 553 خانه استیجاری استان زنجان اقامت گزیده‌اند.

وی با بیان اینکه تا روز 13 فروردین 304 مورد گشت نظارتی از مراکز اقامتی و خدماتی استان زنجان صورت گرفته است، ادامه داد: مجموع بازدیدها از مراکز تاریخی و گردشگری استان زنجان نیز تا 13 فروردین بیش از 92 هزار و 419 نفر بوده است.

مسئول کمیته آمار و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان ادامه داد: این بازدیدها از گنبد سلطانیه، موزه باستانشناسی مردان نمکی(عمارت ذوالفقاری)، غار کتله‌خور، موزه دارایی و موزه رختشویخانه بوده است.

انتهای پیام/2308/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول