اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:

بیانیه اتحادیه اروپا دخالت رسمی در امور کشور است / دولت مماشات نکند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بیانیه اتحادیه اروپا دخالت رسمی در امور کشور است، گفت: دولت در سیاست خارجی مماشات نکند.

بیانیه اتحادیه اروپا دخالت رسمی در امور کشور است / دولت مماشات نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حمید رسایی پنج‌شنبه‌شب در جمع مردم علی‎آبادکتول اظهار داشت: وظیفه امروز ما مطالبه‎گری است و یکی از اشکالات امروز وارد به دولت این است که چرا در سیاست خارجی این مطالبه‎گری انجام نمی‎شود؟ این را ما باید از دولت بخواهیم.

وی ادامه داد: پس از راهپیمایی 22 بهمن مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند که راهپیمایی امروز پیام مهم برای دولت بود که ای دولت در عرصه سیاست خارجی محکم باش.

رسایی با اشاره به پیش‎نویس بیانیه تهیه شده توسط اتحادیه اروپا گفت: در این بیانیه زیاده‎روی و دخالت رسمی در امور کشور ما را انجام می‎دهند و مطالباتی که دارند غیرقانونی است.

وی افزود: اینکه اتحادیه اروپا شرط می‎گذارد به شرطی به ایران می‎آییم که با محکومان فتنه و با کسانی که حقوق بشر با آنها رعایت نشده بتوانند نقد کنند حتی بر اساس حقوق بین‎الملل هم غیرقانونی است.

اتحادیه اروپا یقه پادشاه عربستان را بگیرد / دولت در سیاست خارجی مماشات نکند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: حقوق بشر از نظر شما یک معنی و از نظر ما معنی دیگری دارد.

رسایی تأکید کرد: اگر اتحادیه اروپا راست می‎گوید یقه پادشاه عربستان را بگیرد که 10 سال است چهار دختر خود را در خانه زندانی کرده است و در عربستان سعودی رانندگی برای خانم‎ها ممنوع است و حق رای دادن ندارند.

وی اضافه کرد: زنده به گور کردن دختران از زمان پیامبر در سرزمین عرب جاهل با نازل شدن سوره کوثر توسط خداوند متوقف شد و خداوند دختر پیامبر را عزت داد اما امروز پادشاه عربستان پس از 1400 سال که خودش را خادم‎الحرمین می‎نامد دخترانش را 10 سال زندانی کرده است.

رسایی بیان کرد: ما مهمترین چیزی که از دولت می‎خواهیم این است که باید در سیاست خارجی مطالبه‎گری کند؛ چرا اینقدر مماشات و سکوت و چشم بستن صورت می‎گیرد که طرف مقابل آنقدر جسور شود و کار را به اینجا برساند که یکی از مصادیق حقوق بشر را این بدانند که باید در ایران همجنس‎گرایی آزاد باشد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت خارجه ما باید در دهان اینها بزند و هر چقدر که ما کوتاه بیاییم آنها بیشتر جلو می‎آیند.

رسایی گفت: انسان اگر ایمانش سست شود شیطان یک گام جلو می‎آید و هرچه انسان ضعیف‎تر می‎شود شیطان نفوذش بیشتر می‌شود زیرا شیطان هیچکس را نمی‎تواند به اجبار به گناه وا دارد و اگر گناهی را مرتکب می‎شویم این خود ما هستیم که می‎خواهیم.

وی افزود: شیطان بزرگ دنیای امروز هم تابع همان شیطان است و اگر امام(ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند اگر اراده ما باشد هیچ غلطی نمی‎تواند بکند و اگر قرار باشد ما کوتاه بیاییم غلط خودش را خواهد کرد و نفوذ می‎کند.

رسایی تاکید کرد: امروز وظیفه ما این است که در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی بر اساس اصل هشتم قانون اساسی مطالبه‎گری کنیم.

امر به معروف تنها حجاب نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به دست، زبان و قلب است و امر به معروف و نهی منکر قلبی در آخرین مرحله است.

رسایی ابراز داشت: امیرالمومنین می‎فرمایند که اگر کسی به گناهی رضایت داد همانند کسی است که آن گناه را انجام داده است؛ امر به معروف و نهی از منکر فقط حجاب نیست بلکه امر به معروف در سیاست، امور اجتماعی و اقتصادی هم باید امر به معروف انجام شود و متاسفانه این اصل امروز فراموش شده است.

وی افزود: باید از کسانی که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند حمایت شود؛ در خصوص شهید خلیلی موضوعی که اتفاق افتاد این بود که چون در حکم قضایی نوشته نشده بود که وی به دلیل امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفته است بنیاد شهید نمی‎توانست وی را تحت پوشش قرار دهد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی متذکر شد: قوه قضائیه باید به قضات آموزش دهد تا قضات بدانند اگر کسی به دلیل امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بر اساس قانون باید در حکم قید شود و ما از حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر قانون داریم.

رسایی در پایان ابراز داشت: نباید این اصل زمین بماند و همه ما باید کاری که اهل بیت (ع) کردند انجام دهیم.

انتهای پیام/83004/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول