اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با شام غریبان شهادت ام‌ابیها (س)

طنین «یا زهرا (س)» در امامزاده یحیی (ع) سمنان پیچید

طنین «یا زهرا (س)» هم‌زمان با شام غریبان سالروز شهادت ام‌ابیها (س)، در امامزاده یحیی (ع) سمنان پیچید.

طنین «یا زهرا (س)» در امامزاده یحیی (ع) سمنان پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، در حالی که در روزهای اخیر شاهد استقبال زائران و مسافران نوروزی از امامزاده یحیی (ع) سمنان که نگین درخشان خطه کویر است، بودیم، امشب نیز سوگواران فاطمی در این امامزاده واجب‌التعظیم، فریاد «یا زهرا (س)» سر دادند.

امامزاده یحیی (ع) سمنان که یکی از مراکز مجری طرح‌های آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت است، در روزهای اخیر سیاه‌پوش شده و در سوگ یاس نبوی می‌گرید.

امامزاده یحیی (ع) سمنان که در مرکز بافت قدیم شهر سمنان و در انتهای بازار جنوبی حضرت قرار دارد و هم‌چون نگینی می‌درخشد، امشب هم‌زمان با ایام فاطمیه میزبان صدها نفر از مردمی بود که به این امامزاده آمده بودند تا در سوگ دردانه پیامبر اشک بریزند.

امامزاده یحیی (ع) سمنان که در ضلع جنوب غربی تکیه معروف پهنه واقع شده و بقعه‌ای با بارگاه رفیع و مجلل به نام حضرت امامزاده یحیی (ع) دارد، همواره پذیرای علاقه‌مندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حضرت یحیی (ع) فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در پنج سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد.

یکی از ممتازترین ویژگی این بقعه نسبت به سایر بقاع متبرکه این است که صاحب بقعه، برادر امام رضا (ع) است.

در ضلع شمالی حرم حضرت امامزاده یحیی (ع) مراقد مطهر بیش از 270 نفر از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی سمنان وجود دارد که زینت و اعتبار خاصی به آستانه بخشیده و امت شهیدپرور و متدین به دلیل علاقه و اعتقاد قلبی خود و به منظور بهره گرفتن از فیوض معنوی و فضای روحانی این مکان مقدس فواصل طولانی را پیموده و با اشتیاق فراوان برای عبادت و برآورده شدن حاجات خود به این مکان مقدس روی می‌آورند.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول