اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) عنوان شد

غرب به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان است/حضرت زهرا (س) الگوی همه مسلمانان است

امام جمعه زنجان گفت: هدف اصلی غرب از فتنه‌های مختلف، ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

غرب به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان است/حضرت زهرا (س) الگوی همه مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا (س) به سه بخش تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین بخش از زندگی حضرت زهرا (س)، زمانی بود که در خانه پدری به عنوان فرزندی صالح در کنار پیامبر بزرگوار بودند، بیان کرد: دومین بخش از عمر پربرکت آن بزرگوار نیز مربوط به زمانی است که به عنوان همسر امیرالمؤمنین (ع) زندگی کردند و در این بخش نیز همسری نمونه بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان سومین بخش از زندگی آن بزرگوار را مربوط به زمانی دانست، که آن حضرت به عنوان یک مادر به تربیت فرزندان پرداخت و از تربیت این بانو افراد صالحی و نمونه‌ای همچون امام حسین (ع) تربیت شد.

این مسئول اظهار داشت: اگر چه آن بزرگوار از نظر زمانی عمری کوتاه داشتند، ولی به لحاظ اقداماتی که داشتند، این 18 سال بسیار پربرکت بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در 18 سال زندگی خود چه در 9 سال نخست که با پیامبر زندگی می‌کردند و چه زمانی که به عنوان همسر حضرت علی (ع) بوند، به تبلیغ دین اسلام پرداختند، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به علت فضایل اخلاقی که داشتند، یکی از شفاعت‌کنندگان روز قیامت هستند.

وی با اشاره به برخی از فضایل اخلاقی حضرت زهرا (س) از جمله حجاب ایشان و کمک به فقرا بیان کرد: آن بزرگوار از جهات مختلف الگویی برای همه مسلمانان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر الگوبرداری مسلمانان از سیره و نحوه زندگی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: مسلمانان در صورتی که از ائمه معصومان (ع) الگو بگیرند، دچار انحراف نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اهداف غرب ایجاد اختلاف بین مسلمانان است، افزود: در صورتی که مسلمانان به درستی و با تکیه بر سیره ائمه معصومان (ع) عمل کنند، دچار انحراف و اختلاف نمی‌شوند.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول