اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

فلسفه خلقت عالم و آدم فاطمه‌(س) است

معاون اول قوه قضائیه گفت: فلسفه خلقت عالم و آدم فاطمه(س) است و هم‌کفو بودن امیرالمؤمنین و فاطمه‌ زهرا(س) امری خدایی است.

فلسفه خلقت عالم و آدم فاطمه‌(س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم ذکر فضائل، مناقب و مصائب حضرت فاطمه(س) که در مدرسه عالی نواب مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مجالس ذکر ائمه معصومین(ع) به اراده خداوند عزوجل است و نقش آن در انسان نقش انبساط و انقباض است.

وی با اشاره به فضائل حضرت فاطمه‌(س) افزود: از فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) به غیر از خداوند عزوجل نمی‌تواند کسی سخن بگوید و با توجه به روایات، حقیقت لیلة‌القدر وجود بی‌بی دو عالم است.

رئیسی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) این است که ولادتش از ابتدای وحی و تاریخ شهادتش زمان پایان یافتن نزول وحی بوده که این ویژگی خود مصداق بارز فضیلت این بانوی دو عالم است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) دو هدیه عنایت کردند که یکی هدیه ملکی که همان فدک است و دیگری هدیه ملکوتی که تسبیحات حضرت زهرا(س) است

وی بیان کرد: همه عالم بر این اذکار استوار است و پایه اساسی دین نیز ذکر لااله‌الاالله، الحمدلله، سبحان‌الله و الله‌اکبر است.

رئیسی با ذکر روایتی افزود: اگر انسان با وجود این اذکار در تمام ارکان زندگی‌اش خدایی باشد، هیچ ترسی از بیگانگان در خود راه نخواهد داد و همچنین تمام جامعه او را به انسانی ذاکر خواهند شناخت که باید انسان این مرحمت‌ را هدیه پیامبر(ص) به فاطمه(س) دانست.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به روایت پیامبر که فرمودند، «فاطمه پاره تن من است» بیان کرد: این روایت تنها برای دو ائمه ما نازل شده، یکی وجود مقدس امام هشتم با توجه به مصائبی که در زمان ایشان بوده و فرصت نشر اسلام به صورت کامل بعد از صادقین برای ایشان به‌وجود آمده بود و دیگری وجود مقدس صدیقه طاهره که روایاتی که در این رابطه برای فاطمه زهرا(س) گفته شده، بسیار زیاد و عجیب است که می‌توان با درایت در آن به این نکته اشاره نمود که تمامی ائمه ذکر توسل‌شان به مادرشان است که این یک نکته اساسی برای ما و جامعه ما بوده که صراط مستقیم و عدم گمراهی و به طور کلی محور نجات انسان فاطمه زهرا(س) است.

انتهای پیام/2202/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول