اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عطر و بوی فاطمی در شهر و روستاهای دشتی

با فرا رسیدن ایام فاطمیه عطر و بوی فاطمی در شهرها و روستاهای شهرستان دشتی به مشام می‌رسد.

عطر و بوی فاطمی در شهر و روستاهای دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، امسال بوی ایام فاطمیه نه تنها در شهر خورموج بلکه در اکثر روستاها به مشام می‌رسد و امسال که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است شاهد تحقق کاری فرهنگی توسط شهردار و شورای شهر بودیم که با برافراشتن بیرق‌های سیاه در بلوار ورودی، میادین شهر فاطمی شده بود.

امروز نه تنها میدان‌های شهر توسط شهردار و شورای پر تلاش شهرمان سیاه‌پوش شده بود، بلکه از کنار هر روستا که عبور می‌کردی، بیرق‌های سیاه برافراشته شده بود و بوی فاطمیه می‌داد.

ورودی روستای فقیه حسنان که در 24 کیلومتری جنوب غربی خورموج مرکز شهرستان دشتی قرار گرفته است، به مناسبت ایام شهادت بی‌بی دو عالم، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه زهرا (س) ایستگاه صلواتی برپا شده بود و از مردمی که به عنوان روز آشتی با طبیعت به مناطق پایه کوه‌مند در رفت و آمد بودند پذیرایی می‌کردند.

روز آشتی با طبیعت در جوار امامزاده سلطان پیرهاشم واقع در روستای زیزار مملو از جمعیتی بود که به زیارت آمده بودند و روحانیون نیز به مسائل شرعی آنها پاسخ می‌دادند.

هر چند بارندگی در روز طبیعت مهمانان طبیعت را غافلگیر کرده بود، اما این امر موجب نشد تا مردم از دل طبیعت زیبا بیرون بیایند و به خانه‌ها بازگردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی گفت: در ایام نوروز نزدیک به 20 هزار نفر از بقاع متبرکه در شهرستان دشتی و تنگستان بازدید و زیارت کرده‌اند.

حسین اسماعیلی افزود: با توجه به ایام فاطمیه امسال در بقاع متبرکه شهرستان‌های دشتی و تنگستان سوگواره یاس نبوی با حضور هفت روحانی برگزار شد و ایستگاه نقاشی، ایستگاه قرآنی، پاسخ و پرسش به مسائل شرعی، برگزاری نماز جماعت، عزاداری، سخنرانی، دایر کردن ایستگاه صلواتی و عزاداری از مهم‌ترین کارهای فرهنگی بود که به اجرا گذشته شد.

وی ادامه داد: همچنین چهارشنبه شب نیز به مناسبت شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهرا (س) همراه با عزاداری و روشن کردن شمع در جوار امامزاده‌های دشتی و تنگستان برگزار شد و سخنرانان نیز خطبه و وصیت‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س) قرائت کردند و هیئت‌های مذهبی نیز به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/66001/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول