اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایتخت تاریخ و تمدن، پایلوت امدادی می‌شود

گزارش بازدید دبیرکل هلال‌احمر کشور از همدان

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در آخرین روزهای اجرای طرح ملی «امداد نوروزی»، از پایگاه‌های امدادی و اردوگاه‌های اسکان اضطراری جمعیت هلال‌احمر استان همدان بازدید کرد.

گزارش بازدید دبیرکل هلال‌احمر کشور از همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هم‌زمان با آخرین روزهای اجرای طرح ملی «امداد نوروزی» در محورهای مواصلاتی سراسر کشور با هدف امداد رسانی به مسافران نوروزی و همگام با ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کشور، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و حاجی بابایی مشاور او، به استان همدان آمدند و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح موفق ملی قرار گرفتند.

در ابتدا بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان، حسین اشرفی معاون امداد و نجات همدان، علیمردان طالبی رئیس ستاد مدیریت بحران استان و تنی چند از مسئولان استانی در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر استان همدان واقع در گردنه حادثه‌خیز اسدآباد مستقر شده و در انتظار ورود دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور شدند.

سید احمد موسوی دبیرکل هلال احمر، بازدید از پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه را در برنامه کاری خود داشت و همین سبب شد پس از آن میهمان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شود.

در نخستین گام پس از ورود، تجهیزات، امکانات و نیروهای مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمیعت هلال‌احمر استان همدان واقع در گردنه اسدآباد مورد بازدید دبیرکل و هیئت همراه قرار گرفت.

سپس همه عازم پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در حال ساخت جمعیت هلال‌احمر استان همدان در ورودی شهر صالح آباد شدند.

ادامه ساخت و تجهیز این پایگاه امدادی، دست حمایت دبیرکل را طلب می‌کرد که پس از طرح نیاز و برآورد میزان اعتبار لازم از سوی بهروز کارخانه‌ای و ارائه توضیحات تکمیلی از سوی رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری همدان، با موافقت دبیرکل برای تأمین اعتبار لازم مواجه شد.

هیئت مسئولان استانی و کشوری که دیگر معاون استاندار همدان در امور عمرانی را نیز در کنار خود داشت، در ادامه راهی اردوگاه اسکان اضطراری مسافران نوروزی در پارک باغ میوه شهرداری همدان واقع در بلوار ورودی میدان فرودگاه همدان شدند.

رویت بیش از 70 چادر رنگارنگ و با کیفیت، آن هم در چینشی مرتب که روزانه حدود 2 هزار مسافر نوروزی را اسکان اضطراری می‌دهد، سبب شد دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور لب به تقدیر از خدمات مسئولان امر و مجریان خدمت‌رسانی در همدان بگشاید.

آنچه در این اردوگاه موجبات توجه ویژه دبیرکل را فراهم کرد سخنان مسئول اردوگاه بود.

داود شهدوستی، مدرس بین‌المللی غواصی و کارمند جمعیت هلال احمر، فرصت را غنیمت شمرده و با بیان اینکه اعضای تیم غواصی و نجات در سیلاب جمعیت هلال‌احمر استان همدان در طول ایام تعطیلات نوروزی در این اردوگاه مستقر بوده و خدمت به مسافرتن نوروزی را عهده‌دار شده‌اند، خواستار توجه بیش از پیش به این فعالان توانمند عرصه‌های بشردوستی شد.

وی با اشاره به امکان وقوع حادثه غرق شدگی در محیط‌های آبی استان همدان، از زحمات نجاتگران غواص و از کسری بودجه برای ادامه فعالیت‌های این تیم سخن گفت.

پس از اشاره مسئول اردوگاه اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر استان به ورزش غواصی، معاون امداد و نجات نیز خواستار حمایت مادی از این تیم موفق امدادی شد.

این رایزنی‌ها با دستور دبیرکل به هیئت همراه مبنی بر مستندسازی و تهیه گزارش از فعالیت‌های تیم غواصی و حمایت‌های مالی از این تیم در آینده، کام نجاتگران غواص را بیش از پیش شیرین کرد.

هیئت مسئولان کشوری و استانی بازدیدکننده سپس به محل حضور اعضای واحد جوانان و نجاتگران واحد امداد جمعیت هلال‌احمر استان همدان رسیدند.

داوطلبان همه به صف شده، با لباس‌های فرم متحدالشکل، به دبیرکل و هیئت همراه او خوشامد گفتند.

سفر چندساعته دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به استان همدان، با بازدید از پایگاه پشتیبانی و امداد هوایی غرب کشور در محور همدان به تهران خاتمه یافت.

محوطه ورودی یکپارچه گل و لای این پایگاه مسئولان استانی را در مقابل دبیرکل به سخن وا داشت.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان همدان با بیان اینکه برای مجوز و تأسیس این پایگاه از ابتدا تا امروز بسیار زحمت کشیده‌ایم، به نام این پایگاه اشاره کرد و افزود: روزی که بنای ساخت این پایگاه را گذاشتیم، تبدیل همدان به پایلوت امدادی غرب کشور مدنظر بود.

علیمردان طالبی افزود: استان‌های کردستان و کرمانشاه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و به دلیل مسائل امنیتی شرایط پایلوت شدن را نداشتند و همین باعث شد، تلاش فراوانی برای استقرار پایلوت امدادی همدان صورت دهیم.

وی خواستار حمایت ویژه دبیرکل برای ادامه ساخت و ساز و تجهیز این پایگاه مهم امدادی شد.

سیداحمد موسوی در پاسخ به سخنان طالبی و دیگر مسئولان استانی اظهار داشت: حداکثر تلاش خود را در چارچوب مجوزهای قانونی برای تسریع در رفع محدودیت‌های توسعه و تجهیز پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان همدان به کار خواهیم گرفت.

جمعی از امدادگران و نجاتگران با سابقه جمعیت هلال‌احمر در پایان سفر دبیرکل، مسائل و مشکلات کاری خود را با او در میان گذاشتند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور و هیئت همراه در میان بدرقه معاون عمرانی استاندار همدان، رئیس ستاد مدیریت بحران استان، مدیرعامل، معاون امداد و نجات، خزانه‌دار، مسئول حراست و معاون پشتیبانی و منابع انسانی جمعیت هلال احمر استان و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام/89034/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول