اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان وبلوچستان خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 40 مسجد سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان وبلوچستان گفت: سوگواره یاس نبوی فردا در چهار بقعه و40 مسجد استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 40 مسجد سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار داشت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در چهار بقعه و 40 مسجد استان سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود.

تدینی ادامه داد: در این مراسم 3 بقعه در زابل ،یک بقعه در ایرانشهر و  3مسجد در زاهدان،24مسجد در سیستان  و 13 مسجد در بلوچستان میزبان عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) استان خواهند بود.

وی با بیان اینکه سخنرانی ائمه جماعت و علمای بومی و اعزامی از قم در بقاع متبرکه و مساجد  جزو برنامه‌های این مراسم است، افزود: هدف از برگزاری این مراسم ترویج باورهای سیره فاطمی در میان آحاد جامعه و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه است.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان ابراز داشت: اجرای صحیح نیات واقفین و جلب اعتماد عمومی برای ایجاد وقفهای جدید در اجرای این سوگواره دنبال می‌شود.

تدینی با اشاره به اینکه ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام بقاع متبرکه و بهره‎مندی از آنها جزو برنامه‌های اداره‌کل اوقاف است، اضافه کرد: ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی دو عالم و همچنین ترویج خطبه فدکیه و ایجاد خیمه معرفت جزء برنامه‌هایی است که ما در این ایام در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی برنامه‌های متنوع مذهبی نیز برگزار می‌شود، متذکر شد: همایش رهروان یاس نبوی، خیمه معرفت، غرفه مشاوره وقف و نماز ظهر و عصر و اطعام عزاداران در روز شهادت از جمله برنامه‌هایی است که در این سوگواره از محل اجرای نیات واقفین انجام می‌شود.

انتهای پیام/75005/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول